lördag, september 10, 2011

Så här blev natten

Många har undrat hur det gick inatt när Charlie fick sova själv. Det gick faktiskt riktigt bara. Istället för att väcka oss 23, 01:30, 02:15,03,05:15, och 06:10 som det har set ut de senaste veckorna. Vaknade han 02, åt somnade om efter att ha fått lite koksalt. Vaknade igen 05:30 åt och somnade om i vår säng till kl 07. Det är helt klart en förbättring. Men har jag sovit nått så??? Nä jag har legat vaken och lyssnat och undrat om det är någon ide att somna för att ändå snart bli väckt. Efter en stund blir jag näst intill orolig och måste gå upp och titta till honom, han sov såklart super gott :) Till råga på allt vaknar jag med nackspärr i ryggen, kanske låter lite konstigt men så är det, kan knappt röra på mig utan att det gör ont. Men jag trotsade det onda och följde med ut på picknicken för Charlie, jag var nog inte till så stor hjälp efter som jag typ fick ligga ner. Hoppas bara det går över tills på måndag när Peter ska tillbaka till jobbet.

Bilder från vår picknick för lillebror Charlie som blir 6 månader idag
6 månader idag, go och glad :)
Riktigt spännande var det att få packa sin lilla ryggsäck
Tur att vi har pappa som kan bära allt :)
Jag och barnen
Ostmacka i skogen. Mormor kom och sa hej, vi var ju trotts allt i hennes skog :)
Godingarna, ballerina är väl ändå ett måste på en picknick :)
Sittunderlägg från Laminadesign, perfekt en sån här dag.
Dagen avslutades med en rid tur på mammas gamla häst 30 år är hon, lugn och trygg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken dag och ganska så skön natt!!! Hoppas det blir bättre och bättre nu. Och att ditt nackonda släpper, jag vet allt för väl hur jobbigt det är med nackont...
Så söt han är Charlie, stora killen <3

Kram och ha en trevlig lördagskväll!
/Malena som tycker att fantasy premier league är ett %&("€)(&€"=(&)%) spel

Farmor sa...

Men hur goa får man va? Så mysigt ni har det.....
Så söta barnen är..... Kan man fatta att lilleman är 6 månader idag???
Ge inte upp nu,han sover säkert bättre i sitt rum..
Även mamma kommer att sova bättre snart
Kram på er hela lilla fina familjen

Elena sa...

Härligt det ser ut!!:) Skönt att det blivit bättre med sömnen:):)

Anonym sa...

Så bra förslag från storasyster att fira med picknick....ser superhärligt ut. Skönt att natten ändå kändes bättre än dom tidigare.
Ni kommer nog snart sova hela nätterna.. :)

Kram ANna o Wille

Anonym sa...

Vilken duktig kille som sov så bra ensam i sin egna säng! Det är konstigt det där att man själv inte kan sova för just som du skriver undrar man om det är nån ide' för snart vaknar dom ju ändå ;) Istället för att slappna av och passa på sova så mycket man kan! Tur att det är fler som lider av samma syndrom ;)
Härliga bilder från picknicken!

Kramar Jonna

Mormor Annika sa...

Så fina bilder !
Clara ser så stor ut när hon vandrar iväg med sin ryggsäck , och Charlie som sitter alldeles själv på filten :)

Li sa...

Hoppas ryggen blivit bättre!
förstår precis vad du beskriver, det är illa =S
Men picknick låter som "rätta medicinen" =)
Va härligt det såg/Ser ut!

Anonym sa...

Mysigt är det att ha picknick!!!
Men inte visste jag att du har häst! :-O Duktig Clara som vågar sitta på hästryggen! Ska börjas i tid!!!
kramar Cornelia