tisdag, september 13, 2011

Liten kan del 2

Här händer det grejer, kanske inte på bloggen men med lille godingen.
Han har ju rätt länge bevisat att han INTE är ett barn som vill ligga/sitta stilla. Med Clara gick utvecklingen, vända sig, rulla, hasa bakåt och sen blev det hasa fram åt. Vårt lilla yrväder har hoppat över hasa bakåt. Nu har han fullt upp med att hasa sig fram åt. Paus knapp, ja tack! Ska se om om jag inte kan få till ett filmklipp på detta :)
Han har ju också fått börja med välling, det har ju gått sisådär får man väl säga. Första dagarna vi testade var det mästerskap i att göra miner. Han gillade verkligen inte det. Flaskan tar han så det var inte det som var problemet, snarare innehållet. Men så igår när han var riktigt hungrig testade jag igen. Satte snabbt ihop en flaska och han dricker! När jag tittar på flaskan ser jag att jag satt dit en napp med nummer 1 på ( väldigt litet hål ) istället för ett X ( stort hål, passande för välling ) att det skulle göra så stor skillnad trodde jag inte. Men efter typ halva flaskan blev det lite motstånd igen, tänkte att han var mätt. Satte ner honom i babysittern, testade en gång till o han ville ha innan jag hällde ut det och det ville han. Men då skulle han hålla själv, sakta i backarna min lille kille, du ska väl inte kunna det. Du som knappt vet vad en flaska är. Går inte annat säga än att det händer mycket nu med lillpluttan :)

2 kommentarer:

Farmor sa...

Men allvarligt! Vad månde bliva? Lilla going.....
Ta det lite lugnt, du hinner
Kramar till er alla

Elena sa...

Stora Stora Killen<3