onsdag, september 28, 2011

Är det inte den ena så är det den andra

Igår natt var det uppochner här hemma. Ovanliga fall springer jag fram och tillbaka mellan sängen och Charlies rum, det är en tappad napp, en hungrig kille, en snorig näsa. Men igår sov han mellan halv tolv och halv fem. Nu tror ni kanske att jag sov, nej nej jag var vaken. Denna natt var det clara, som annars sover super typ varje natt. Hon vaknade, somnade om, vaknade igen och ville inte somna igen. Hon sover aldrig i vår säng, men när jag frågade henne om hon ville sova inne hos os sa hon ja. Hon låg så stilla och tätt intill mig, men kunde ändå inte somna. Efter en ungefär en timme bad hon om ett glas vatten och sen ville hon lägga sig i sinn säng. Då var klocka runt halv tre och jag hade inte sovit en blund. När Charlie vaknade vid hav fem gick Peter upp och tog honom och det var jag otroligt tacksam för.
Så idag har jag inte gjort mycket kan jag säga. En sväng till mamma och pappa för att få lite avlastning, en promenad blev det med för att få lite frisk luft. När vi skulle åka hem nu ikväll hade två godingar lagt beslag på vagnen.

8 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Hoppas du får sova i natt nu då !
De där kissemissarna hade det väl mysigt därinne i varma vagnen :)

Farmor sa...

Godmorgon, jag hoppas att denna natten har varit " bättre" än förra.....
Ha en bra, krama godingarna

Anna sa...

inte bra nar man inte far sova... jag har haft varsta hasnuvan som gjort att jag inte kunnat sova :(

Manga kramar & pussar

Anonym sa...

Nämen vad jobbigt! Hoppas den gångna natten varit bättre för er alla!!!

Kram från Mallan

Anonym sa...

Ses på lördag <3 <3 <3

/Mallan

Elena sa...

Pluttan då...<3

Anna S sa...

Så himla typiskt!!
Hoppas Charlie fortsätter sova bra och Clara också såklart :).
Vilka söta katter som ligger och kramas i vagnen!

Kram

Anonym sa...

Sömn är överskattat ;) otroligt hur mycket man klarar av på lite sömn! Hoppas du fått ta igen dig lite!
Kram Jonna