söndag, augusti 07, 2011

Sista semester dagen

Tänk att nu har redan alla fyra veckorna gått och imorgon börjar vardagen igen. Ska jag vara ärlig så längtar jag faktiskt lite till att få ordning på rutinerna igen. Visst det är jättemysigt att vara alla tillsammans och åka omkring, vara uppe lite sent på kvällarna, ta dagen som den kommer, sova länge på morgnarna eller nä just det det gör man ju inte så ofta eller? Jo jag sov länge idag, Peter gick upp med barnen vid halv sju och jag fortsatte sova. Vaknade vid halv tio, det har inte hänt på flera år kan jag lova. Ja i alla fall så längtar jag till att få rutin på livet igen.
Semestern slutade med regn, tror till och med att den började med regn. Jag och Clara trotsade regnet och gick ut o hoppade i vatten pölarna. Riktigt roligt hade vi. På efter middagen blev det en runda till mormor och morfar, med flickorna i familjen S/B. Vi tittade på alla djuren och fikade gott. Kusin Ella kom hon med med mamma och pappa. Så det var fullt hus hemma hos mormor och morfar idag, härligt. Peter avnjöt sin sista semester dag i lugn och ro. Fötterna på soffbordet och fotboll på tvn, då vet jag att han har det bra :)
Bara så att ni vet... I våran vattenpöl kan man fiska, där finns krabbor ormar och en val som man kan mata med gräs. Det är så roligt att höra hur fantasin flödar när små barn leker :)

4 kommentarer:

Mallan sa...

En val minsann :)

Mormor Annika sa...

Tror jag tar metspö med mig och kommer o fixar middagsmaten :)

Elena sa...

Sötaste Claran:) Puss

Li sa...

Underbart! och det är därför vi lärare har JORDENS bästa yrke!! =)