fredag, augusti 19, 2011

Kommer jag ha nått hår kvar???

Jag är väl medveten om att när man ammar sitt barn så tappar man hår. Men hur mycket kan man egentligen tappa? Under båda mina graviditeter har jag haft jätte tjockt hår, när Clara var bebis tappade jag inte hälften så mycket som nu. Borsten är alltid fyll av hår, charlie har sin mammas hår i sina händer, jag har alltid fullt med löst hår på kläderna, ja ni förstår kanske mitt delemma. Jag fäller ju värre än hunden! Den snygga stubbiga benan har hittat sitt hem och det är såklart på mitt huvud. Måste boka en tid hos frissan, inte för att hon kan göra så mycket åt den snygga stubb benan men hon kanske har nått tips. Har DU nått tips till mig och mitt taskiga hår?
Tur att du är söt och go :)

4 kommentarer:

Li sa...

jag tappar också kopiösa mängder med hår, men det beror inte på amning eftersom jag inte har barn...
Har inga tips att komma med när det gäller hår...jag sätter alltid upp mitt i hästsvans för det är bara tråkigt och rakt, i hästsvans är det dessutom minst i vägen ;)
Kanske din frissa har ngra tips/knep? =)

Anonym sa...

Läste någonstans att man kunde få helt fantastiskt hår under graviditeten men under amningen så tappade man mängder. Så du är nog helt normal om det är till någon hjälp och du ska ju tack och lov inte amma i all evighet men jag förstår om det känns jobbigt just nu. Men du får tänka på att det blir bättre! Kram Johanna och Selma

Jenny sa...

Jag har också tappat kopiöst mycket hår efter O. Förra gången tappade jag knappt nånting. Men nu som sagt - hår ÖVERALLT. Man blir tokig. Ja, det beror ju på att man inte tappar hår som gravid och att kroppen släpper allt det som man borde tappat under nio månader efteråt istället. Men det hjälper ju inte när man har en fjunig panna direkt. Har tyvärr inga tips men massor av medtanke och medkänsla. Trevlig helg!

Anonym sa...

Mitt tips är Panto-3 som finns på hälsokosten! Funkade för mig när jag höll på att bli flintis.

Maria o Sol