tisdag, augusti 23, 2011

Kraftfulla ord

Ibland blir man förvånad över hur långa meningar som kan bubbla ur våran lilla Clara. Idag hade hon och hennes far en diskussion om att titta på film.
Claras glada min
C- Jag vill titta på laban
P- Nej gumman det blir ingen film nu
C- Jag VILL titta på film
P- Nej Clara inte nu, vi ska gå ut (något mer bestämd)
C- Jag vill inte att du pratar med mig pappa (väldigt bestämd och med ihop dragna ögonbryn)
P- Nähä, säger du det? (något förvånad)
Claras nu blir jag arg på dig min framför kamera
Både jag och Peter tittade på varandra och kunde inte låta bli att små le lite när våran dotter stampade ut i köket. Helt plötsligt kändes det som att vi hade en väldigt stor dotter. Det tog inte lång stund innan hon kom tillbaka lika glad som alltid. Dagen har fortsatt på ett bättre sätt, en glad Clara utan filmtittande, istället har vi varit ute och lekt i trädgården. Charlie däremot den stackarn han har sovit mest hela dagen och nu ikväll stod det 39,4 på termometern. Om en liten stund blir det tv true talent på 3:an, får se om det är nått att ha.
Underbaraste och goaste Claran

8 kommentarer:

Anonym sa...

Översta bilden är underbar <3 <3 <3
Bestämd ung fröken det där :) Undrar var hon kan ha fått de i från ;) ???

Kram från Mallan

Li sa...

åhå! Vad svarar man på det?
Och det härligaste är nog iaf att det gick över snabbt och utan filmtittandet =)
Usch inte feber! Stackars liten!
Krya på sig!!! =)

Farmor sa...

Men hon är ju för härlig! Henne får ni nog tampas lite med....
Härligt med egen vilja och lite humör!

Anonym sa...

Jösses så mycket du har hunnit blogga sen jag va inne här sist.
Har tyävrr inte haft tid att spana runt på alla mina favoritbloggar men ska försöka ändra på det nu.

Ska även försöka få fart på min egen blogg men lusten har inte kommit tillbaka riktigt ännu.

Vilken underbar sommar ni haft..!!
O vilka underbara små barn...

Kram
Anna o Wille

Elin sa...

Sötaste Clara :) Hihi förstår att ni var tvungen att skratta lite åt henne, det är så gulligt när ett litet barn typ pratar som en riktig vuxen, man hänger inte riktigt med i svängarna :) Om du får tid över till bio så rekommenderar jag verkligen bridesmaides, den var superkul! Kram

Anna sa...

hehe, helt underbar!!!!

Krya pa dig Charlie
puss & kram

Lizette sa...

clara är ju helt underbar,en liten madam som vet vart skåpet ska stå,hihi.. Hoppas lilla charlie mår bättre så vi kan ses snart.

Elena sa...

Härliga unge:) PussPuss