torsdag, augusti 25, 2011

Home alone

Eller nästan i alla fall. Det är inte så ofta jag sitter själv här hemma men just nu gör jag det. Barnen är så klart hemma, men de sover gott i sina sängar. Maken Peter, däremot är ute och slår klackarna i taket. Nja kanske inte riktigt så, han är ute med jobbet och jag hoppas han har det riktigt trevligt och njuter av att få äta gott och bara vara "vuxen". Clara har börjat spekulera i det här med att vara vuxen eller barn.
Frågade henne nyligen om mamma var vuxen.
C-Ja mamma är en vuxen.
B-Vad är Charlie då?
C-Han är en bebis.
B-Clara är hon en bebis?
C-Nej jag är ett barn.
B-Men vad är pappa då, är han vuxen?
C- Nej pappa är en cutiepie.
Går inte säga mer än att du är UNDERBAR!

Charlie har under dagen haft lite jojo temp nu innan han gick och la sig hade han 37,3. Perfekt kan man tro, men nej. Han har ledsen, den där gråten som låter som att han har riktigt ont. Jag säger det igen det måste vara tänderna. Hoppas verkligen att det blir en lugn natt. Vill bara att han ska ha det bra. Det har nämligen jag tänkt att ha det nu med lite tjuvstart på helg myset. Chipspåsen är öppnad och tv är på. Trevlig kväll på dej :)

9 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Passa på och mys nu då medan de sover , och du får ha chipspåsen för dig själv ....fattas bara en bra film på tv:n med :)

Anonym sa...

Pappa har super trevligt men han saknar sin familj :) finaste finaste

Anonym sa...

Snacka om cutiepie :) Hon är ju för go! (Och hennes pappa är ju en cutiepie han också ;) )

Ha en skön kväll bästa Bettan!
Kram från Mallan

Anna sa...

hihi hon ar for goe, min lilla cutiepie :)

puss puss

Fröken M sa...

De där stunderna av "ensamhet" är verkligen härliga, och om jag ska vara ärlig så längtar jag lite tills i morgon när C ska ut med grabbarna efter en golftävling och viggo har somnat. Då har jag några timmar för mig själv, jag ska bänka mig i soffan med datorn i knät, zappa på tvn och äta något gott :) Kram

Emma sa...

Hejsan vännen!

Hur har ni de? mår lilla Charlie bättre? Hoppas så att febern är borta. Är ju så jobbigt & se dom små må dåligt!

KUL att du tycker de är kul att jag bloggar lite igen : - )

Har sommaren annars varit bra?

Massa Kramar till er

Mia systeryster sa...

Hoppas lillkillen mår ännu bättre i morgon, och att du verkligen kunnat njuta av din egentid, som man så väl behöver när barnen är små=D
Kram

Li sa...

Åh så roligt, en cutipie! *hihi*
Min systerson blev mycket förvånad när jag sa att jag också är ett barn (till hans morfar dessutom!) och att jag ALDRIG tänker bli vuxen- han sa det till mitt andra syskonbarn- Hon tänker aldrig bli vuxen! =)
hoppas du har rätt, att det är tänderna som spökar...och att det går över snart och snabbt!
mysigt med tjuvstart, hoppas chipsen smakade! =)

Jossan sa...

haha, va söt hon är Clara:) LÄngtar tills jag kan prata lite mer med Tuva, eller prata gör jag ju, men få roliga svar:)