måndag, augusti 15, 2011

Mysdagen

Vår mysdag blev så bra som den bara kunde bli. Det är inte ofta vi är inomhus en hel dag men idag blev det så och det var jättemysigt även om jag kanske just nu känner mig lite tung i huvudet. Vi får väl hoppas att morgondagen bjuder på bättre väder. Vad hittar man då på en hel dag inne i vårt hus, vi har lekt i Claras lilla köksvrå, vi har byggt tågbanor, kollat på film och framför allt så har vi visat Charlie Babblarna. Jag kommer inte riktigt ihåg när Clara fick se babblarna första gången, men de har ju varit henne väldigt kära. Charlie var minst lika imponerad, tror att han kommer att gilla det lika mycket han med när han blir större.

Spännande
Storasyster visar stolt babblarna
Lika stolt hjälper hon till att ge lillebror vatten till maten
Detta var vår dag, hoppas att DU har haft en fin dag med, KRAM!

12 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Tycker de små är babblare själva också :)

Rantamor sa...

Vilken stolt och snäll storasyster Clara är...
och jag vill bara berätta...
att...
vi ikväll blev farmor å farfar till en liten John Vilde...
nästan fyra kilo tung och 51 cm...
och vi har bara blivit rikare...
och hjärtat blir bara större och större...
kärlek...
javisst...
och vi är så lyckliga...

Lizette sa...

vill du ha lite bilder med babblarna som du vill färglägga och kanske laminera in och ha till något, säg bara till, jag har mallar här...gjorde till en förskola jag var på och jobba ;)
kramar

Rantamor sa...

Tack tack för dina snälla ord och gratulationer....

Jannie sa...

aj aj aj Sketväder igår o i söndags??FÖRLÅT! ; )Va helt hundra på att det kulle bli kanonväder bara för att jag skulle jobba...
Men det låter som om ni har haft det tokmysigt ändå!

Men VA??Dricker du inte kaffe??
Jisses...Hur klarar du dig? ; )
Jag tror jag hade dött på stället om jag vart utan kaffe...

Hoppas solen skiner på er idag!KRAAAAMAR

farmor sa...

Stoltheten lyser om henne!

Jessica a sa...

Härligt och vad stor lillebror har blivit och duktiga Clara. De är inte dåliga våra småtjejer... Judit hjälper (och stjälper) oxå lillebror ibland!

Anonym sa...

SÖTNOSAR!!!

/Mallan

Anonym sa...

Vad härligt att det finns massa syskonkärlek =) Det är mysigt med mys-dagar oxå, jag gillade Charlies nya frisyr med-Inte illa klippt!!! =)
Tillbaka till rutinerna nu då, håller med, det är skönt på sitt sätt!
Kram Jonna

Li sa...

ja,det verkar varit en riktigt mys-måndag=)
Babblarna är grymma!
Finns massa roligt på deras hemsida och man kan beställa böcker (som dessutom har tecken med i) och material/leksaker -väldigt pedagogiska och språkutvecklande =)

Fröken M sa...

Åh, finaste sötisarna !! Jag ser att det inte bara är Viggo som är intresserad av datorn vid tidig ålder ;)
Ha en super härlig dag !!

Elin sa...

Vad söta de är tillsammans dina fina barn :) Alva älskar också babblarna och lärde sig snabbt vad de heter. Inte så konstigt kanske med tanke på hur låten fastnar, när man har sett det många gånger under en dag så ekar ju melodin och texten runt i huvudet när man typ ska lägga sig och sova för kvällen :) Kram!