lördag, september 22, 2012

Klart man handlar på citygross

Där vi bor har vi nära till två stora mataffärer, ett citygross på ena sidan huset och ett willys på andra sidan. Nja nu låter det kanske som att vi har dem väldigt när som typ grannar men det tar väl kanske 5-10 minuter att gå. Vilken ska man handla på då???Vi brukar faktiskt handla på båda men det blir faktiskt mer och mer citygross för vår del. De är ju sjukt bra på att locka dit kunder i alla fall. Inte nog med trevliga erbjudande så kommer de även hem och knackar på. När butiken öppnade kom de med en kasse och bjöd oss på frukost, för några helger sen kom de med en kasse med fika,bullar, kakor, kaffe mm och idag när vi skulle gå ut stod det äpplen på trappen från citygross. Sånt här uppskattas helt klart, Willys borde ta lärdom av detta.

3 kommentarer:

farmor Ewa sa...

Vi har också fått äpplen idag!
Numera har ju vi vår markasse från CityGross, rekommenderas varmt!!
Kram

Mormor Annika sa...

Jag handlar på Citygross men jag får inga äpplen :)
Gott för småttisarna med äpplen !

hos familjen vanlig sa...

Handlar oxå en hel del på Cg eftersom det är så nära jobbet men byter nog till Kvantum när jag börjar jobba mer... är nöjd med köttet på Cityg men resten av deras varor är ju sådär och grönsakerna rätt dåliga! Dessutom upplever jag ofta att lockvarorna är slut.... men Willys är absolut inget alternativ för mig, gillar att handla i en trevlig miljö :)
kram j.