fredag, september 14, 2012

En bra dag blev det

De senaste dagarna har ju varit minst sagt tråkiga här hemma. Det dåliga samvetet har absolut funnits i tankarna, hela gårdagen var vi inne och gjorde inte så mycket alls för att jag inte orkade. Men här fanns ju två barn som orkade och hade velat vara ute i det fina vädret. Så idag kände jag att jag vill få bort mitt dåliga samvete och hitta på något roligt med dem. Vi fick besök av syster/moster vid lunch och på eftermiddagen klädde vi oss i regnkläder från topp till tå, ut i regn och rusk vädret. Vi gick på jakt efter vattenpölar och de var allt annat än svåra att hitta. Både barnen och jag har hoppat i många vattenpölar :) Vi gick bort till områdets lilla lekplats och barnen hade nog sand från topp till tå :) Sanden fastnar riktigt bra på blöta regnkläder. När vi kom hem blev det film och popcorn. Middagen fixades och när vi åt var Clara så trött att hon nästan somnade vid bordet. Innan läggning läser vi alltid böcker och ikväll kröp båda barnen ner i Claras säng och lyssnade på när jag läste Mamma Mu. Nu känns samvetet så otroligt mycket bättre :)

Bilder från vår braiga dag :)






Ett stort stort tack till Farmor och farfar för Claras fina regnkläder och ett lika stort stort tack till mormor och morfar för Charlies regnkläder. De är superbra och era barnbarn kommer verken frysa eller vara blöta i höst :) Till er som är ute efter regnställ till era barn rekommenderar jag varmt didriksons regnställ som båda barnen är klädda i. De håller barnen både torra och varma. 

3 kommentarer:

Lizette sa...

En riktig mysdag har det verkligen varit idag. Men har man vovve som vill göra sina behov å är det bara till att ta på sig och gå ut. Lite mysigt är det med regn ;)
Ja didrikson går inte att komma ifrån att det är bra grejer, kikar runt lite till busen här hemma...

Mormor Annika sa...

Ser ut som det varit en bra dag trots regn o blåst !

Farmor Ewa sa...

Dom är så fina i sina regnkläder!
Tänk vad roligt man kan ha i pölarna om man har ordentliga kläder...
Kram på er!