lördag, september 22, 2012

Frusen

Hej i lördagskvällen!
Här sitter jag och fryser efter dagens ute vistelse. Förra helgen påbörjade vi eller jag att rensa ogräs från uppfarten, ett evighetsarbete av tråk. Jag önskar att jag hade ett större intresse för ogräsrensning efter som att vi har en stor tomt (1350km2)så finns det en hel del att sköta. Idag gav jag mig ut i regnet för att fortsätta räfsa i gruset. Bara tanken på att ta i räfsan gjorde att händerna värkte, men det var bara att putta bort de tankarna och sätta igång. Med lite musik i öronen gick det rätt bra, MEN vädret var allt annat än trevligt. Regnkläder och gummistövlar på, 4 timmar spenderade jag där ute. Är jag färdig??? NEJ! Evighetsarbetet hänger fortfarande över mig. Regnet visade att det är dags att köpa nya regnkläder för jag var genomblöt när jag kom in. En lång varm dusch trodde jag skulle hjälpa men här sitter jag fortfarande och fryser.

Jag har inga problem att smutsa ner mig i alla fall. Man brukar väl säga att smutsiga barn är glada barn ...
Någonstans på vägen ändras det för jag var både smutsig och blöt men inte så glad ;)
Ända jag inte frös om var fötterna tack vare mamma som gjort härliga tovade iläggssulor till stövlarna.

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Fint blir det även om det är ett tråkigt jobb !
Väldans bra att ha får så slipper man frysa om fötterna :)

farmor Ewa sa...

Oj, va duktig du är!!
Såå tråkigt jobb, men det brukar ju i alla falla synas att man gjort nåt!
Skönt att du är varm om fötterna i alla fall!

Anonym sa...

Dessa vill jag ha! Jag ringer dig och
gör en beställning. Finns det'för barn?
Hanna

Bettan sa...

Visst gör det de Hanna :)