fredag, september 28, 2012

Hej i fredagskvällen

Här ligger hela familjen och sover utom jag, Chelsea håller mig i alla fall sällskap vid mina fötter även om hon sover. Men resten av familjen har tagit sig en trappa upp. Och jag är inte heller så långt från att sova, imorgon väntar nämligen shoppingtur till ullared med svärmor och svägerska. Är så längesen jag var där så det ska bli riktigt roligt. Hoppas man kan fynda lite ;)
På tal om shopping så blev det lite sånt igår. Torsdagar är i vanliga fall min "städdag" men igår hade jag verkligen ingen lust att städa. Så min syster tyckte att vi skulle ut på stan istället på tjejkväll, vi började kvällen med att äta ute, bara det är ju en höjdpunkt att slippa laga mat, där efter blev det shopping. Jag som är svag för väskor och skor fick såklart med mig båda delarna hem. Väskan är jag så nöjd med, köpte ju en höstjacka för ett tag sen och jag konstaterade att färgen var svår att matcha andra färger till visst svart går till allt men jag var sugen på nått annat. Men så hängde den där i en liten butik, perfekt färg till min jaka, klart att den skulle följa med mig hem ;)
Peter undrade såklart vad jag hade betalat, jag som många andra kvinnor ville inte svara på den frågan. Istället frågade jag honom -vad är förmycket? Jag fick en siffra och sa bara att då har har jag överskridit den ;) Rätt konstigt att män kan lägga tusentals kronor på prylar som tv och datorer det är absolut inte konstigt men om man lägger en liten, lien bråk del av det på en väska eller ett par skor så är det för mycket ;) Efter åt skrattade han och tyckte att jag såklart var värld den fina väskan :)
Fortsätt ni och mys i fredagskvällen, själv ska jag sova så att jag är utvilad till morgondagens shopping :)

Väskan är från Bulaggi the Bag