måndag, september 10, 2012

Flaggstång

På vår trädgård står det en flaggstång, en flaggstång som vi inte har en aning om hur den ska skötas. Peter har varit väldigt sugen på att ordagrant hugga ner den. Men jag där emot har varit sugen på att få i ordning den. Har man en kan man väl i alla fall använda den. Men då har ju frågan varit hur vi ska få fix på den. Idag ringde min svägerska Katta och meddelade att hon, barnen och hennes föräldrar skulle komma för att fixa vår flaggstång. Både Peter och jag jobbade, men vi fixade fram en extra nyckel så att dom skulle komma in. När jag kom hem efter att ha hämtat Charlie, hade de hämtat Clara på förskolan och alla barnen stor och skurade flaggstång, det var bland det sötaste jag har sett. Dessvärre var inte var inte fundamentet eller vad det nu heter i bästa skick, det var inte så hållbart. Ringde hem till pappa för att se om han kunde komma med svettsen och fixa. Men han hade en bättre lösning, min farbror befann sig bara några gator bort och kom och hjälpte oss. Nu har stången blivit skurad, fått en ny knopp, ny lina och en vimpel och framfrö allt sitter den som berget och tack vare farbror så kommer den inte att skada någon eller något. Ett enormt stort tack till finaste, snällaste Arne och Berit som tog sig tid att åka ända nere från Halland upp hit för att fixa vår flaggstång. Medan vi vuxna fixade med det fick kusinerna leka en lång, lång stund. Så roligt att få träffa dem såhär en helt vanlig måndag.Och nu tror jag faktiskt till och med att Peter är glad att vi har en flaggstång på tomten :)

Knoppen på plats efter lite fix

Snälla farbror fixade så att vi inte behöver oroa oss för att något ska hända

Så var den på plats

Inte att förglömma, massor av kusin mys

2 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Tänk så fint att kunna flagga i en fixad flaggstång )
Och vilket fint kort på mina underbara barnbarn !!!!

farmor Ewa sa...

Tänk så härligt, att kunna bli erbjuden en sån jättetjänst en vanlig måndag i september!
Barnen är helt underbara!
Det måste vara en superbra början på en jobbarvecka!
Hoppas att den fortsätter lika bra.
Kram på er