torsdag, september 06, 2012

Helgen har börjat

I alla fall för mig och barnen. Dagen började dock tidigt, den lille busen tyckte att helgen skulle börja 06. Jag var inte helt överens med den tanken, men efter ett antal försök att få honom att somna om var det bara att stiga upp.
Solen har visat sig från sin bästa sida, helt klart en bra start på helgen. Vi har såklart varit ute och njutit av den. En av stolarna på altanen hade samlat på sig en massa vatten efter allt regn som kommit de senaste dagarna, Charlie upptäckte detta så fort vi kom ut. Med var sin brödpensel i handen så förvandlades altanen till en atelje. Barnen "målade" över allt. Både jag och Clara gjorde vårt bästa för att få Charlie att ha nappen i munnen istället för en pensel full av regn vatten och annat.
Dagens lunch blev pannkakor Clara är så glad i det, hela 4st fick hon i sig, hon som i vanliga fall är rätt liten i maten. Charlie somnade på två röda efter allt roligt under förmiddagen och clara tog sig faktiskt en 5 minutare på soffan. Eftermiddagen tog vi ute på landet hos mormor och morfar. Fortsatte ute leken och fick såklart god middag. Nu var ju tanken att jag skulle lägga mig tidig efter denna långa dag men konstigt nog så sitter jag här och bloggar :)

2 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Det där blir ju jättefint ,
undrar hur det blivit med färg på penseln ;)

farmor Ewa sa...

Tänk va spännande livet kan bli med en liten pensel.
Härliga ungar!
Trevlig helg