fredag, september 21, 2012

Fredagskvällen...

Är lugn här hemma hos oss. Vi strö kollar lite på tvn, men i vanlig ordning finns det inget att titta på.
Fick lite trevlig post idag, i onsdagskväll beställde jag en tröja och en klänning till barnen från Liandlo. Jag blev riktigt förvånad att de redan hade kommit, hade väntat mig att de skulle komma någon gång nästa vecka. Gillar verkligen nätshopping som går fort. Liandlo har verkligen lyckats med att göra kläder som barnen gillar, både Charlie och Clara granskade motiven noga. De färgglada plaggen med indianer och björnar var helt klart roliga att få ha på sig. Det kommer helt klart bli mer shopping där ifrån.
Har även köpt en overall till Charlie via nätet. Peter som har facebook har då och då kollat in på loppisen för att se om det kan finnas något som skull passa vår son, men det har inte varit något direkt som passat i storlek eller smak. Så jag kollade runt på de gamla vanliga sidorna, blocket, tradera och det lokala fyndtorget på nätet. På tradera gick priserna upp väldigt fort och jag är lite skeptiskt till att lägga mycket pengar på något man inte vet helt hundra håller, speciellt när det kommer till ytterplaggen. Köper man nytt kan man ju alltid lämna tillbaka om det inte håller det som utlovas.  Men så hittade jag en blå didrikson overall för 100 spänn, på det lokala fyndtorget. Vi har ju regnställen som är flisfodrade och de är vi väldigt nöjda med så nu är det bra att vänta tills vintern kommer och se om det är ett fynd eller inte oavsett vad så var det ett riktigt bra pris.

3 kommentarer:

Malena sa...

Vilken härlig bild på barnen, Charlie helt galen och Clara värsta coolingen :)

I morgon drar vi på överraskningsresa... 40-åringen börjar firas i morgon...

Kram från Mallan

farmor Ewa sa...

Vilka jättefina kläder! Va roligt att man kan fynda lite också!
Otrevligt väder vi har denna helgen
Kram på er

Mormor Annika sa...

Jättefin overall att fynda :) Härliga färger i de nya kläderna ...