söndag, september 16, 2012

Gokväll!

Har ni haft en bra söndag?
Här har vi haft det, vi/jag har legat i gruset på uppfarten och rensat ogräs. Det tar sån tid, 90meter är lite för lång uppfart om ni frågar mig. Känns som att man inte kommer någon stans, men jag kanske har avverkat 10 meter nu i alla fall. Men det blev alldeles för tråkigt att rensa så vi lämnade det till en annan dag och åkte hem till mormor och morfar för att träffa små kusinerna.
Det var betydligt mycket roligare för oss alla :) Jag tog med mig Clara och Ella till skogen för att se om det fanns några kantareller, några små hittade vi. Dock har inte mitt barn fått ett uns av kantarellplockargen av sin mamma. Hon var mest orolig för att det skulle komma en älg och framför allt så var det både jobbigt och tråkigt ... stadsunge. Ella där emot var väldigt intesserad av kantarellerna och hon försökte så bra hon kunde att få Clara att tycka om att vara i skogen. Hon lockade med att titta på insekter, plocka blommor och allt man kunde tänka sig. Men inget passade damen :)
Där emot när vi alla gick ner i beteshagen för att titta på mormors åsnor gick det betydligt bättre och både Clara och Ella fick sitta på en av åsnornas rygg.
Goa tjejerna i svampskogen :) Ni som följer mig på instagram kunde se Claras entusiasm i skogen, ongen höll för ögonen :)

2 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Tack för idag , syns imorrn :)

Mormor Annika sa...

Är det små skogstomtar jag ser på bilden :)