lördag, september 29, 2012

Dagens shopping

Då var man hemma efter dagens besök på det gula stora varuhuset. Svärmor och svägerskan hämtade upp mig tidigt idag. Men det var inte bara vi som hade den tanken, det sjukt mycket folk där, trångt och stressigt. Men efter några timmars trängsel var vagnen fylld med fynd. Nu är varuhuset så stort så jag känner nästan att man får välja ut vissa avdelningar att gå på. Det kommer definitivt bli en resa dit innan jul för att handla julklappar, så man kan säga att idag kollade jag även runt lite och kollade lite priser på till tänkta julklappar. När jag kom hem dök hela familjen ner i kassarna, Charlie hittade en stor lastbil som han blev överlycklig över. Clara är ju sin mors dotter så hennes önskan var skor, hon ringde till mig på förmiddagen för att kolla så att jag inte hade glömt att kolla efter skor. Det blev såklart leksaker utöver skorna ;) På Peters "önskelista" stod det strumpor och självklart hade jag med mig det hem.
Lite av dagens shopping 
Laban pyjamasar 69:-
Fodrade tuffa jeans och kängor 
Claras skor

Själv höll jag igen med shoppingen till mig i och med det lilla väsk köpet härom dagen  ;) I alla fall där inne, idag besökte jag nämligen glasögonfabriken och har där av ett par nya glasögon på näsan nu. Helt otroligt att man kan göra undersökning och få sina glasögon färdiga bara efter en timme. Mycket nöjd även om det är lite ovant med lite mörkare bågar.
Jag i mina nya glasögon från tiger of sweden 
Vad tycks? gilla eller ogilla?

3 kommentarer:

farmor Ewa sa...

Jättefint alltihop!
Kram på er

Mormor Annika sa...

Fina glasögon !
Och fina vinterskor till fina barn :)

Anonym sa...

Jeansen till Charlie blev ju perfekta! Och skorna till båda är jättefina. Finast är nog dock dina glasögon!!!

Kram!
/Mallan