tisdag, september 18, 2012

Detaljer och en sötnos

Först vill jag börja med att tack er alla som kommer in här och lämnar en liten kommentar, de betyder så otroligt mycket. Själv är jag verkligen kass på att kommentera inne hos er andra. Livet är lite upp och ner vänt just nu när den nya vardagen har satt igång. Men jag lovar er att snart komma tillbaka och skriva inne hos er andra. Så tack söta som visar att ni varit här inne.
För en tid sen köpte jag en lampa till Charlies rum. Den är i porslin och tanken att den skulle åka i golvet har slagit mig flera gånger. Men jag har säkrat den med lite detaljer. Mamma/mormor hade köpt jätte söta sladdklämmor eller vad det heter sist hon var i Stockholm. Wire blooms, söta blad istället för vita tråkiga vanliga "klämmor" och en söt röd liten fågel. Nu får vi hoppas att livslängden på lampan har förlängts.
Sen var det den lilla sötnosen också. Nu ikväll när barnen hade lagt sig, hörde vi små fötter på golvet på övervåningen. När jag kom upp hade Clara varit på toaletten. Hon står i hallen mellan vårat sovrum och hennes, med snuttefilt, nalle och pingu.
Jag frågar henne.
-Vad gör du?
C -Jag kan inte sova.
-Vad ska vi göra då (väntar mig att få svaret, jag vill sova i er säng)
C -Jag vet inte ...
C -Det regnar förmycket på mitt fönster.
Hon går sakta in mot vårt sovrum och stannar vid vårt fönster.
C -Här inne regnar det inte lika mycket.
-Vill du sova här?
Innan jag ens har hunnit avsluta meningen ligger det en liten söthöna i sin mamma och pappas säng :)
Söta goa onge vad jag älskar dig!


3 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Myspysan :)Vänta bara sen kommer det en till som vill sova i sängen ...men det går över med åren :)

farmor Ewa sa...

Riktigt fina sladdklämmor!
Lilla söta goa Clara!

Unknown sa...

Smart unge :) Tänk att det regnade mindre på ert fönster :)

Puss och kram från Mallan