tisdag, september 04, 2012

Jobb, jobb, jobb...

Nu är den nya vardagen igång. Jobb, jobb, jobb, hon får aldrig vila, som mössen säger i Askungen. Det är en stor omställning i vardagen. Ställa klockan på morgonen för att komma upp, lämna barnen dit de ska, jobba, hämta barnen, laga mat, fixa allt som man brukar göra i hemmet. Jag skulle ljuga om jag sa att jag var pigg. Det är helt sjukt vad trött man blir av förändringar. Får hoppas att vi snart kommer in i allt detta. Imorgon är min korta dag och där efter tar jag och barnen helg :)

Hösten har anlänt till småland, vi har haft riktigt ruggiga väder de senaste dagarna. Man blir helt plötsligt påmind om att vintern snart är här och det innebär ju att man måste börja tänka på vinterkläder till barnen. Förra året köpte jag en overall till Clara som skulle passa även denna vintern. Den var bra på alla sett och vis  bortsätt från att den läcker in vid förstärkningen i knävecken. Så det blir till att köpa en ny i år i alla fall. Frågan är bara vilken man ska välja. Om någon har tips så dela gärna med er :) På tal om tips hittade jag ett riktigt bra sko tips inne hos Sofie Gällande vinterskor, rea på zalando. Hittade perfekta skor där till Charlie, snabbt och smidigt. Beställde i fredags eftermiddag och de kom idag. Ibland kan det ju va lite svårt att beställa just skor på nätet men de här kommer passa liten riktigt bra i vinter, varma och sköna ser de också ut att vara.
Varma och go om fötterna

2 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Blir fina att ha när kylan kommer :)

farmor Ewa sa...

Jättefina kängor!
Ser ut att hålla för en liten busig kille!
Kram