fredag, oktober 22, 2010

Vecka 19

Det har varit en tuff vecka både av graviditet och arbetsliv. Jag har jobbat sent nästan alla kvällar denna veckan, ingen höjdare att åka till jobbet kl 07:15 och komma hem vid 21. Lättare blir det inte när man har foglossning och andra kremper i detta. Igår var foglossningen så illa att när jag var på väg ner för trappen med Clara i famnen, veck sig mitt ena ben. Jag hann få upp balansen fort så vi ramlade inte. Detta händer i mellan åt, så nu måste jag lära Clara gå ner för trappen, ser inte fram emot detta. Tycker det är läskigt värre. Inte nog med detta så har jag idag haft sammandragningar, var helt skonad från detta förra graviditeten, kanske har lite med min stressiga vecka att göra. Har också väldigt ont i vänster skulderblad, först tänkte jag att jag hade gjort nått konstigt, men igår kom jag på att jag hade samma smärta när Clarisen låg i magen. Peter sökte lite på nätet och detta verkar var vanligt hos gravida. Knappt man tror att jag håller ihop, så idag har jag ringt och fått en tid hos läkaren. Trots en jobbig vecka så mår jag riktigt bra, Clara och jag har haft en lugn hemma dag, mysbrallorna har suttit på hela dagen.

Bebisen är nu ungefär 18cm lång och väger ca 280g, Det sparkar lite då och då. Så skönt att hon/han kickar till ibland, då fylls hela kroppen av kärlek och längtan.

Första familjebilden på oss som fyra i familjen

8 kommentarer:

Anonym sa...

Usch det låter inte kul och ha så ont....hoppas läkaren kan hjälpa dig...!!! Trevlig helg!! Kram Anna o Wille

Rantamor sa...

Vilken härlig bild på illa familjen ni ser verkligen lyckliga ut.
Hoppas att du skulle slippa ha så ont..men kanske allt ger med sig, och vi fruntimmer brukar kunna stå ut med både det ena å det andra för att få uppleva att föda ett nytt barn. Vi är bra konstiga ??
Men ett nytt barn är bara så underbart.

Ha en finfin helg.

Anna S sa...

Hihi tänkte du på mig nu när ni tog veckokorten?
Fiiin!!
Stackare som har så mycket ont!
Men att du jobbar så långa dagar?! Why?
Kraaam

Anna sa...

Fina familjen!!!
Puss och kram på er!!!

Tina sa...

Det är inte riktigt lika att vänta nr 2. Lika förväntansfullt såklart, men visst märks det att man har en liten goding redan. Ta det lugnt och var rädd om dej Bettan!
Fin bild på lilla familjen!
Kram!

Elena sa...

Va rädd om dig nu och bara ta det lugnt när tillfället ges. Fina bilder.. Pussar

Farmor sa...

Du måste vara försiktig, du behöver ju inte få mer ont än vad du redan har.....
Skönt att det gick bra, tänk att det redan är halvtid!
Oj vad fort det går, spännande...
Kram på er allihop

Anonym sa...

Härlig bild <3

/Mallan