lördag, oktober 23, 2010

Lördagen hos oss

Idag började dagen med en mysig frukost tillsammans med hela familjen, där efter åkte Clara och jag för att bada och Peter åkte iväg till jobbet. Idag fick clara simma runt i bassängen själv, med hjälp av en flytkorv. Hon blir överlycklig när hon kan ta sig runt själv, kan säga att hon hade en mängd glädjetjut för sig. Efter det blev det en sväng hem till mormor och morfar, lite fika och en runda i skogen. Det är ju snart dags att pryda dörrarna med kransar, så just nu är bilen fylld med mossa, granar, pinnar och annat som skogen har att bjuda på, så imorgon blir det nog kransbindar dag. Fick även med mig ett antal kilo älgkött, så kvällen har bla gått till att mala kött. Kanske inte en vanlig sysselsättning på en lördag. Nu ska jag sätta mig i soffan jämte maken och äta en talrik blåbärskräm gjord på egen plockade blåbär. Hoppas ni alla har en mysig lördagskväll oavsett hur ni tillbringar den ;)
En liten soffmysare har clarisen blivit, det ska var kuddar och filtar runt om krig. Där ligger hon och myser länge. Men nu ligger hon utslagen i sin säng, efter en lång dag, det tar på krafterna att vara en aktiv simmare :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt! Hoppas ni fick en fin kväll!

Anna sa...

Mysig lördag!! Kram

Fröken M sa...

hihi.... små korta stunder önskar jag nästan att viggo var en liten soffmysare... herregud va det går undan här hemma... ( och jag som trodde barn utvecklades LITE i taget !? )
Ha en härlig dag :)
kram

Martina sa...

Vad mysigt!

Ha en fin söndag.

mormor Annika sa...

Goa onge !!!