söndag, oktober 03, 2010

Härliga helgen...

Är på väg mot sitt slut, jag är ju ledig imorgon med men Peter får gå tillbaka till jobbet imorgon. Igår var jag och Claris på vår lilla badstund, hon fick prova en badring och lyckades "hundsimma" från ena kanten till den andra och blev helt överlycklig när hon slapp hålla i mamma, riktiga glädje tjut hördes i hela pool lokalen. På kvällen hade vi trevligt middags sällskap av Lizette och Magnus- Clara höll låda och skulle stå i centrum ända tills det var dags för sängen, vi vuxna var också väldigt duktiga på att hålla låda. Lizette stod för efterrätten som var en ananaspaj, den var helt otroligt god, har inte tidigare ätit detta och jag blev stört förtjust.
Idag har vi haft en lugn och skön söndag, precis som det ska vara, lite nytta har jag ändå hunnit med i allt slappande, jag har rensat ut alla Claras 74 kläder och fyllt hyllorna med nya storlekar. Insåg dock att hon har ett stort behov av boddysar så imorgon kanske det blir en sväng ner på stan.


5 kommentarer:

Lizette sa...

hehe, jisses vilken bild..haha..många skratt förlänger livet =) tack ännu en gång för igår, jätte trevligt...

Anna S sa...

Ananaspajen, är det den med creme fraishe?
I love it :).

Hihi, har Clara haft 74 till nu?
Nicole har haft 80 ett bra tag nu, min lilla heffaklump ;).

Kramis

Anonym sa...

Ja annanaspaj är en riktig höjdare....här hemma har vi haft fullt upp med kalas, packa upp allt sen Cypern och få det tvättat. Även blivit en runda till huset för att städa lite så snickarna kan jobba lite lättare. Hör av dig om du har tid att träffas nån dag.... Själv så MÅSTE jag ta tag i flyttkartongerna. Kram Anna o Wille

floosan sa...

Å ananaspaj, gott gott

Fröken M sa...

Jag gillar att laga mat - det är mitt sätt att koppla av och ha lite "egentid" !
Hoppas ni får en mysig dag många goda kanelbullar :) kram