måndag, oktober 11, 2010

Fika och lek

Clara började dagen med att bara mysa med både mamma och pappa. En riktig knäonge var hon på morgonen, myspys det vill jag lova. Jag har haft h......skt ont av foglossning idag, gav upp och ringde till barnmorskan för nu vill jag ha mer hjälp en mitt bälte. Jag ska få gå på akupunktur, vi har bokat in tre träffar till att börja med, hoppas, hoppas, hoppas att detta hjälper. Är det någon som har testat? Efter Claras sovstund fick vi besök av Anna och Wille, det var ett tag sen vi sågs och jag tror att vi alla hade det riktigt roligt, fika blev det och massa lek och bus. Clara försökte flörta lite med Wille, men han ville inte riktigt :) Men efter en stund fick hon åka med i vagnen. Det är så härligt nu när de har kommit till den åldern då de faktiskt ser att man kan leka med varandra. Innan Wille skulle åka tog Clara honom i handen och ville att han skulle komma och leka lite till.
Kvällen är lika tv lös som tidigare, teknikern ringde idag och kommer inte förens på torsdag :/ Detta betyder ju att min tv tisdag inte kommer bli av denna veckan :( Får hitta på nått annat, kanske baka lite eller laga nått gott. Idag blev det super god fisksoppa till middag, uppskattad av hela familjen. Passande middag efter som vi hade minus grader idag på morgonen.

10 kommentarer:

Anna S sa...

Vad GOD soppan såg ut!
Gick du efter något recept eller "höftade" du bara?

Sofie som jag träffade idag har också jättestora problem med sin foglossning och hon får akupunktur för det.
Kolla in hennes blogg och hör efter med henne http://litendelavmig.blogg.se/

Kram

Fröken M sa...

ja, jag vill verkligen att magkänslan ska säga att det är RÄTT !! Tills dess för jag väl stå ut med bärandet och det bevisar väl att jag inte är helt desperat - än ?! ;)
Va soppan såg god ut !!
Kram

MammaMorran sa...

Akupunktur alltså? Kan det hjälpa? Det måste jag fråga min BM om, är just nu villig att testa ALLT! Foglossning är verkligen som att ha en kniv in i ljumsken... Inte så skönt med andra ord!

Kram
MammaMorran- läs gärna min blogg om livet som ung, gravid, tvåbarnsmamma med en son som har ADHD/Autism

Anna sa...

Mums! Vad gott det ser ut! hungrig :)

Haller tummarna att det hjalper med akupunktur!

kram kram

Anonym sa...

Tack för en supermysig eftermiddag....ja det är verkligen kul och se dom när dom busar runt. Hoppas akupunkturen kommer hjälpa... Vi kommer förbi någon dag och hämtar det vi glömde igår. Ha det så bra så länge Många kramar Anna o Wille

mormor Annika sa...

Va söta de är de två små :) Tänk va dom ska hitta på mycket kul framöver !

Anonym sa...

Åh det ser gott ut! Vad kul att de leker med varandra!

floosan sa...

Stackare foglossning är inte att leka med. Jag fick gå med kryckor pga av smärtan..blää. Hoppas du finner lindring

Jessica A sa...

vilka sötnosar, o Wille lika svårflörtad som vanligt... minns den tiden har smajlade upp sig så fort kameran kom fram...

Emma sa...

Mumsigt med varm & go soppa! : - )

Hur har de gått med foglossningen?
Jag har inte testat på akupuntur. Bälte & vattengymnastik har jag testat. Ska till doktorn på tisdag för att kolla upp möjligheter & hur jag ska gå tillväga i framtiden.

När ska ni på RUL? Vi var där i onsdags & jag svävar fortfarande på moln!!! : - )

Vad ska ni göra i helgen?

Må så gott vännen! Stor Kram