måndag, oktober 18, 2010

Längtar ...

Nu har jag börjat längta riktigt mycket efter julen och allt vad det innebär. Julen är nog den högtiden jag gillar mest, det är så mysigt med alla nära och kära, allt gott man äter, ledigheten, förhoppningsvis lagom med snö, julsånger, jag kan göra listan lång. Just nu längtar jag efter allt gott godis som ska göras, jag gillar verkligen att göra julgodis, hade nog kunnat göra det flera gånger om året, men då hade det tappat sin charm. Längtar ni efter julen?

8 kommentarer:

Elena sa...

Klart det är mysigt med Julen.. Men jag kan nog ärligt säga att jag inte längtar dit än.. PussPuss

Maria o Sol sa...

Vi pratade faktiskt om julen idag! Jag fick julkännsla efter vi varit I åminne på julmarknaden.
När jag ser alla tomtar och allt rött är det nåt som händer jag blir helt...tomtig.

mormor Annika sa...

Det ska bli mysigt med jul :) Och julgodis är ju inte helt fel heller , tänk va Clara ska tycka om :)

Anna sa...

Jag har redan haft min julkansla for nagra manader sedan! Nu langtar jag till sommar och sol och midsommar ;o)

Hade jag varit hemma hade jag langtat!

puss puss

Sue sa...

Ooooojaaaaa jag längtar jag oxå!
Oktober är en riktig kräkmånad och så fort den är över är det nedräkning!
Fan, måste be barnen att skriva önskelistor med. De gör alltid det så sent och då kan vara krångel att få tag på vissa saker.......

Kram på dig sötis!

Lizette sa...

klart man längtar till den mysiga månaden december..Göra lite julfint hemma och pixa och pyssla lite ;) Det går fort efter det har varit 1:a advent..
Kramar

Anonym sa...

Ja, jag längtar verkligen efer julen!!

Emma sa...

Jag LÄNGTAR massor till julen! : - )
Ska bli så underbart att få plocka fram allt & sätta allt på plats!

Hur mår du med ryggen din?
Jag började jobba 50 % igår och ska jobba ikväll också. Kändes bra att få röra på sig lite mer och nu är jag mer försiktig va de gäller rörelse osv. Bältet hjälper tycker jag & det stabiliserar bra. Men sen är de ju inte helt bra,men lite smärta får man stå ut med för att få en bebis!! : - )

Nu ska jag vila mig en stund innan jobbet!

Önskar dig & din familj en jättemysg helg!

KRAMAR