tisdag, oktober 05, 2010

Tv kväll!

Nu är dom tillbaka, mina desperata hemmafruar. Tisdagar har sen länge varit min tv kväll, från kl 21:00 sitter jag bänkad. Ikväll hade jag nog egentligen behövt gå och lägga mig tidigt, jag är nämligen dödstrött, började dagen med att försova mig, Vaknade till och tänkte, ställde jag verkligen klockan. Det var fortfarande mörkt ute, så jag tänkte klockan är nog runt 5. Så var inte fallet klockan var fem i sju, och jag börjar halv åtta. Det var bara att slänga på sig det som låg närmst och sticka till jobbet, tänk att hur man startar dagen kan följa en ända tills man går och lägger sig. Ikväll är jag gräsänka, Peter är på hockey med en kollega. Dock hade jag behövt honom hemma nu, jag är sjukt sugen på något gott men kan inte ta mig till affären, det ligger ju en liten prinsessa och sover på övervåningen.

Den lilla sessan är så go och busig, idag när vi kom hem bäddade vi rent i hennes säng, det blev ett bäddsett med barbapappa på. Hon försökte dra ut kudden genom spjälorna och skrek babba, babba. Medan jag bäddade sprang hon och busade utan blöja, helt plötsligt kommer hon och drar i mitt ben och säger kissa, kissa. Nä hon ville inte gå på pottan hin ville bara visa att hon redan hade kissat. Mammas lilla busfrö!
Innan det är vällingen brukar Clara titta på bolibompa, kan man leka samtidigt så gör man det :)

9 kommentarer:

Elena sa...

Goingen!! Tänk vad kul även Moa har haft med den där hästen:) Kul att vi kan använda varandras saker/kläder. Isa påminner om Clara ikväll när hon var liten, med den rosa randiga pyjamasen. Har förresten mer kläder till dig som Lotta hittade. PussPuss

Emma sa...

Vilken sötnos ni har! : - )
O så ska ni få en till,underbart!

Hur mår du? Känner du av något liv i magen?
Jag har inte känt något än. Men väntar med spänning! : - )
När ska ni på URL?

Hoppas också att bältet ska hjälpa mig!

Kramisar

Anonym sa...

Åh gullunge!

Anonym sa...

säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser. Perfekta personliga julklappar ! välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då )

http://smyckestokig.blogg.se/

Farmor sa...

Denna lilla godingen!!
Hon är helt fantastisk!
Massor av kramar till er alla

Daniel sa...

hehe så gulligt! Bra att hon säger till iaf när hon behöver kissa!:)

Anonym sa...

Ja, det är verkligen väldigt mysigt att vara saknad! Ha en fin dag!

Anna sa...

HAHA vilken sotis!!!

jag lovar ska forsoka uppdatera sa fort som mojligt... Har fat nytt snabbt internet hemma sa no more excuses hey....

kram kram

Tina sa...

Sicken liten gosfia! Klart att hon kan kombinera lek med tv-tittande, hon är ju tjej ju!
Kram på er!