fredag, oktober 15, 2010

Vecka 18

Då var det fredag igen och gravidblogg, Denna veckan har varit jobbig jag har så ont och stundvis känns det som inget hjälper. Jag har på mig mitt bälte så ofta jag kan och det blir bättre då men jag har ändå ont. Tur att man får världens bästa belöning när det här är över. Magen växer och det känns skönt att jag nu ser gravid ut och inte bara tjock :) Tänk att snart har redan halva tiden gått, det går så otroligt mycket fortare denna gången. Kanske beror på att man inte har någon tid över när man har en liten gullunge på utsidan som sätter fart på tiden :)

Bebisen är nu ungefär 17cm mellan huvud och stjärt och väger ungefär 220g. Vid den här tiden tränar bebisen mycket på sina rörelser den gör kullerbyttor inne i magen.
Snart blir det varmamackor och idol, mysig fredagskväll på er alla

11 kommentarer:

Rantamor sa...

Härligt. Finns inget så vackert som en gravid kvinna....skulle vara en gravid karl då hahahaha......
Hoppas att du övervinner dina smärtor och att du får må bra.
Som du säger belöningen kommer. Oj va Clara ska bli stolt.

Ha en finfin helg....

Maria o Sol sa...

Vad jobbigt att ha ont! Hoppas det lättar snart,
Ha en bra helg.

Anna S sa...

Hahahaha måste du se så glad ut på bilderna, hihi sötnos!!

Puss o kram o trevlig helg!

Anonym sa...

Hihi ja tänk på mig så får vi se ett litet asgarv ;)

Anso

Anna sa...

Vad fin du är vännen!!! Och vad långt hår du har!!! Hoppas att de onda ger med sig snart!!
Puss puss

Ps. Tonight is the night ;) vi göres imorgon!

Fröken M sa...

Fina fina du !! Tack för dina gulliga ord !!
Det där var mitt "lik i garderoben" och nu är liket utsläppt för allmän beskådan på nätet... ;)
Ha en riktigt härlig lördag !! Kram

Anonym sa...

Ja den där tiden innan det verkligen syns att man är med barn är inte så kul. Man känner sig bara tjock och fet....;) Hoppas du kan få hjälp så du slipper ha så ont hela tiden. Kram Anna o Wille

Sue sa...

Nämen åååå så roligt med en liten bebbe till!!!!!

Herreguuud vad jag har missat överallt! Hur mår du? Vad är det som gör ont?
Se till att Peter tar hand om dig ordentligt :-)

Många kramar till dig!

Puss

Anonym sa...

Åh jag tyckte också att det var så skönt när man gick från att känna sig tjock till att se gravid ut!

mormor Annika sa...

Tänk vad det går fort , snart är lilla Clara storasyster :)

Elena sa...

Ja det går verkligen fort. Tycker du är jätte fin och hoppas att smärtan lägger sig..Puss