torsdag, augusti 23, 2012

Torsdag

Hej i torsdags kvällen!
Här sitter jag i ett alldeles tyst vardagsrum, hela familjen har tagit en tidig kväll. Och jag kommer nog inte vara så långvarig i soffan ikväll. Tröttheten efter denna veckan gör sig påmind hos oss alla. Första kvällen med nattlampan gick det inte så bra. även om lampan bara var på 1W så var det alldeles för ljust för vår lille kille. När jag kom in till honom stod han i sängen med armarna utsträckta och tyckte vi skulle gå upp, och så har det inte varit när det har varit bäcksvart i rummet. Då har han "bara" varit ledsen. I går natt testade vi att sätta den utanför rummet och han har sovit hela natten. Men bara för att ett barn sover betyder inte det att man får sova. Clara vaknade istället, ledsen som bara den som över gick till att hon blev arg. Efter en timme tårar och surande så lugnade hon sig och blev sig själv och somnade tätt intill mig. Det märks så väl på henne att det är en stor omställning för henne, hon är verkligen över trött och har svårt att kontrolera sina känslor. Som en bergodalbana är humöret, och på nått sätt känns det som att hon måste få reagera. Man vet ju själv hur jobbigt det kan vara att böja på nytt jobb, hur mycket det är som snurrar runt i huvudet.
På förskolan går det jättebra, så fort hon vaknar på morgonen frågar hon om hon ska till sin förskola. För mig och Charlie är det lite tomt här hemma utan henne. Och han har visat en helt annan sida, buskillen är lugn och stillsam vill bara mysa och sitta i knä. Ibland kommer han med utsträckta armar, och vill kramas. De kramarna är bland det bästa som finns. När jag säger till honom att vi ska hämta Clara springer han till dörren och ropar Rarra Rarra. Ett tydligt tecken på att han saknar henne, om ni frågar mig :)
Efter vi hämtat Clara, hämtade vi vår goa Moa. Hon har varit här hela eftermiddagen och vi bara älskar det. Hon är så duktig med barnen, hon fixar och donar, håller dem sysselsatta och man ser hur mycket dom uppskattar hennes närvaro. Så idag har det verkligen varit full rulle från morgon till kväll. Charlie somnade redan vid halv sju och Clara var inte långt efter. En härlig dag för oss alla :)

1 kommentar:

Mormor Annika sa...

De ser ut att ha roligt tillsammans :)