fredag, augusti 31, 2012

1010 bilder

Så har helgen startat, helgen som kommer vara den sista i mammaledigheten. På måndag börjar jag jobba så nu ska jag njuta så mycket jag bara kan. Helgen kommer bjuda på allt från gräsklippning till kalas. Idag har vi haft en riktig mysdag. Jag bara suger åt mig var enda liten sekund med barnen, det kommer vara så konstigt att inte tillbringa varenda dag med dem. Nu börjar ju tiden då Charlie börjar prat och jag vill inte missa ett enda ord. De senaste orden om kommit är Hej då, vänta och gurka. Han börjar bli så stor fast han alltid kommer vara min lilla bebis. Claras grej nu är spel och pussel, har hon ingen att spela med så spelar hon själv med egna regler. Hon är en mästare på pussel, idag visade hon att hon kunde pussla ett 54 bitars pussel utan hjälp. Jag plockade i diskmaskinen efter lunchen och när jag var färdig hade hon pusslat hela pusslet själv. Gissa om jag var förvånad. Under eftermiddagen var barnen ute på promenad med mormor och jag trimmade en hund. När jag var färdig med hunden var huset fullt, Peter hade kommit hem, mormor och barnen var här och moster hade också kommit. En god kvällsmat stod på bordet, En toppen start på helgen. 
När barnen hade lagt sig, satte jag mig vid "stora" datorn. Den datorn ska jag vara duktig och lägga in bilderna i, men jag är inte så duktig. Ikväll la jag över 1010 bilder från kameran. Note to self- Jag måste bli bättre på att lägg in bilderna i rätt mapp, rensa bort det som är "skräp" bilder och göra säkerhetskopior. 
Bilder från dagen. 
Stor pusslaren 
Goding!
Spexaren 
Ska storasyster ha hår spänne så ska lillebror med :)
Hur rockar man?
Gör man verkligen så?

1 kommentar:

Mormor Annika sa...

Så fina bilder på fina barnbarnen :)