tisdag, augusti 21, 2012

Nattlampa

Ännu en sömnlös natt har vi tagit oss igenom. Inatt väckte han inte bara mamma och pappa, Clara kunde inte sova igenom lillebrors tårar. Det finns såklart tusen funderingar i hur det kommer sig att han blivit så orolig nu. Och jag känner att jag vill kunna sova när jag börjar jobba så nu gäller det att testa allt som går och se till att han sover gott om nätterna. Vi funderar lite på om det kan vara mörkret som stör honom, han hittar inte nappen i mörka natten och det gör honom såklart ledsen. Minns när Clara var så liten att vaknade hon om natten tände hon sin sänglampa själv, men liten har inte kommit på att man kan göra så än. Ja som sagt vi vill liksom hitta en orsak till hans oro, så idag bar det iväg till "lampaffären". Utbudet på natt lampor var inte direkt roligt, en vit enkel liten rent av ful, men den fyller sin funktion så den fick det bli. Vägen hem går förbi en trevlig blomsteraffär som tidigare sålt Cult design prylar. Clara ville titta i fönsterna på blommorna men vi tittade även in i affären. På ett bord stod de sista prylarna från Cult och det är klart att man måste titta. Under tiden som jag tog mig en titt passade Clara på att charma tjejerna i butiken och lukta på alla blommorna. Vad tror ni jag hittade på bordet, jo en lampa till Charlies rum. I julklapp fick han nappburken med monster på av sin faster, och såklart var det monster lampan som stod där. 399:- ska inte säga annat än att jag tvekade lite, lite mycket pengar för en barnlampa, som faktiskt kan går sönder då den är i porslin. Den ska ju stå i en busig killes fönster :) Men det fick bli den, den skulle ju passa så bra i hans rum och han behöver ju en lampa. Ja ni vet ju att det kan finnas tusen själ till att köpa nått. När jag ska betala säger tjejen att hon bara ska lägga in rabatten. Va? rabatt! ja tack det tar jag gärna :) 70% Gissa om jag tappade hakan. Lampan kostade helt plötsligt bara 119 spänn. En nöjd och belåten kund lämnade butiken, Snacka om att fynda :)
Sover man dåligt vill man mysa på dagen och läsa sagor. Älskade små barn!
Nya lampan, nu håller vi tummarna på att den är lösningen 

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Så duktig hon är o läser saga för lillebror goa Clara :)
Fint blev det i Charlies fönster tycker jag !

Unknown sa...

Jag hoppas ni vaknar idag med bättre sömn!!!

Kram från fastern

farmor Ewa sa...

Vilka underbara bilder på syskonen!!
Ser en aning komiskt ut, storasyster är nästan mindre än lillebror
Hoppas natten varit god
Kram

Frida sa...

Vilken häftig lampa! Älskar den!
Jobbigt för alla när någon inte sover! Hoppas det löser sig! Kram