tisdag, augusti 14, 2012

Skolstarten

Dag två i inskolningen är gjord och det går jättebra, en timme igår och en timme idag. Första kvarten har hon koll på vart jag är en är jag totalt bort glömd. Hon pratar med barn och fröknar utan problem, leker en massa. Det är riktigt roligt att sitta och titta på henne. imorgon blir det en lite längre dag och vem vet kanske det blir en liten stund själv.
Charlie gillar dock inte att vi går på morgonen, igår berättade morfar att han hade varit riktigt arg. men rätt fort var han på humör igen och tog med sig morfar ut till sandlådan. Idag gick det bättre för honom, så fort jag och Clara hade gått tog han med sig morfar ut i trädgården. På nått sätt så är det ju även lite omskolning för honom med, han är ju van vid att Clara alltid är här och med honom.
När vi kommer hem är de så glada av att få se varan. När Clara kramar om sin lillebror och säger - Du är min bästa vän. Då blir det varmt i mammahjärtat det vill jag lova.
Clara på väg till förskolan första dagen 
Lillebror kom här och sitt hos mig <3>
Två trötta godingar framför bolibompa 

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Men ska Clara börja i förskolan redan ???
Stora tjejen...
Söta syskon.

Tjingelingen.

Mormor Annika sa...

Hon ser så stor ut där hon står med sin ryggsäck :)
Myspysarna !!!

farmor Ewa sa...

Så söt och go hon är på bilden, den där lilla tummen!
Sötaste lilla Clara!
Det var väl ingen som inte trodde att det skulle gå jättebra på dagis ( hennes mamma möjligen..)
Kram till er!
Hon har en väldigt söt bror också!!

Anonym sa...

Oj vad hon har ändrat sig sen vi sågs=) Lycka till goa Clara <3

Hanna

Anonym sa...

Goaste Clara, så stor hon är! Och så fin på bilden!!!

Kram från Mallan