torsdag, augusti 16, 2012

Tjingeling!

Hej på er i sormmar natten!
Här sitter vi med dörrarna på vid gavel och njuter av den sköna sommar kvällen. Sommaren är allt annat än över.
idag var en stor dag i inskolningsvärlden, vi lämnade Clara direkt när vi kom dit och jag och Charlie fick gå hem. Det känns så konstigt, att inte längre få vara med, samtidigt som det känns riktigt bra att hon vill, det syns på henne att hon trivs och är det viktigaste. Något som också är helt nytt i allt detta är att få så mycket tid ensam med Charlie, det är verken han eller jag van vid. Det är riktigt mysigt! Men jag tror att omställningen är minst lika jobb för Charlie som för Clara, han är så otroligt trött nu, idag ville han sova redan vid halv 10 och det passar inte riktigt. Så idag har vi fått sysselsätta oss så mycket som möjligt för att hålla tröttheten borta.
När vi hämtade Clara vid ett ville hon inte följa med hem och det måste ju vara ett gott tecken, men när vi väl skulle gå var det inga problem. Hon säger glatt hej då till fröknarna, vi ses imorgon.
Men så fort vi kom hem märktes det snabbt hur trött hon var, en power nap i bilen påväg hem till mormor gjorde sitt. Lämnade barnen där för att sen åka tillbaka till stan på jobb möte. Det känns att det börjar närma sig nu, bara två veckor kvar på denna underbara tid.
Tillbaka hem till mormor och morfar, där jag mötte en mycket trött kille. Ögonen gick verkligen i kors på Charlie. Efter lite mys i mitt knä kröp han upp i mormors istället och somnade. Jag tog då på mig stövlarna och tog en snabb runda i svampskogen. En lagom sväng i skogen, lagom för att rensa huvudet och lagom lång för att hitta lite svamp.
Ja det går inte säga annat än att dagen har varit fullspäckad
 En mys stund  på förmiddagen funkade inte, 30 sekunder senare hade han somnat

Goa goa onge!
 Ett styck svampgalning i skogen, då vet man aldrig vad som kan hända ;)

6 kommentarer:

Frida sa...

Jag vill också plocka svamp!I småland följer jag med mamma och hittar MASSOR! I skåne hittar jag ingenting! AARRGGHH!

farmor Ewa sa...

Galning var ordet!! Du ser verkligen helt galen ut!
Va skönt att det funkar så bra med Clara!
Så go den där lille killen är!
Trevlig helg på er
Själv jobbar jag hela helgen....
Kram

Mormor Annika sa...

Säkert ingen varg som vågar sig fram till dig :)
Skönt med en tupplur ibland ....

Anonym sa...

Vad fin du är Elisabeth!

KRAAAAAAAAAM!

Hanna

Anonym sa...

Hej,
Hur mar ni? Jag kommer till Varnamo till nasta helg, om du har lust att ses. Du kan fa tag pa mig hos mamma och pappa eller pa mitt nya svenska nummer 0763-268558.
Puss och kram, Jenny

Sandra Lekander sa...

OJ vad längesen det var jag hann sitta ner och läsa vad ni hittar på! Har uppdaterat mig lite nu. Mycket har hänt! Clara på förskola och du är ju superigång med träning!! Duktig du är, och snygg! =)
Hoppas ni mår bra och trivs med det nya livet! :)
kramar