lördag, augusti 11, 2012

Full koll

Godmorgon!
Lördagsmorgon och här sitter jag och barnen och tittar på Pippi Långstrump. Snart är dagen i full gång, får se vad den har att bjuda på  det ska ju bli fint väder.
Igår när Clara skulle lägga sig för natten hade hon varit lite ledsen för att jag inte var hemma och sa godnatt. Hon fick somna i vår säng, det brukar hon få göra när hon har lite svårt att sova. När Peter och jag skulle lägga oss senare, bar Peter in henne till hennes säng. Jag har som vana att alltid gå in och titta till barnen innan jag går och lägger mig. Charlie sov så gott som man bara kan. När jag kommer in till Clara (peter har precis lagt henne) är hon mer sovande än vaken. Hon sträcker upp armarna mot mig, hon får en kram och viskar till mig.
- Mamma, imorgon är det lördag.
- Ja det är det.
- Då får man äta godis.
- Ja det får man
- Om man äter duktigt.
- Ja men det gör du väl?
- Ja mamma det gör jag. Ge mig täcket nu. Natti, natti
- Natti, natti

Tänk vilken koll hon har mitt i natten, det viktigaste man kan tänka på som treåring är Lördagsgodis :) Och uppenbarligen så brukar hennes föräldrar tydligen uppmana henne om att hon måste äta duktigt, förstår inte vad hon har fått det ifrån ;) En sak är säkert i alla fall idag SKA vi äta lördagsgodis :)
Älskade lilla godingen!

3 kommentarer:

Frida sa...

Dem där halvsovande samtalen kan vara sååå mysiga! :)

Anonym sa...

Sötis, visst är det från vår förra grill??!

Pussa henne från mig och säg att jag kommer och tar henne om några timmar <3 <3 <3

Unknown sa...

Det var från mig men jag trodde det syntes automatiskt??

/Malena