tisdag, augusti 07, 2012

Nyklippt

Som jag skrev igår under bilden på Charlie så var han i stort behov av att bli klippt. I ärlighetens namn så har jag dragit ut på det, de senaste gångerna har nämligen inte varit roliga när saxen har kommit fram. En son som skriker och flänger med huvudet i samband med en vass sax gör så att man får mardrömmar bara av att tänka tanken om klippning. Men nu var det verkligen dax, kände en oro redan när han badade om att det här kommer han ha men efter när han blir större, han kommer spara långt hår så fort han är starkare än sin mamma ;) Clara stackarn sa att mamma måste du klippa honom, jag vill inte att han ska vara ledsen. Ja ni kan ju förstå vilken press jag har på mig, ett barn som gör allt för att inte bli klippt och ett barn som bara vill att lillebror ska vara glad. Glad=långhårig. Nä i detta hem är det inte barnen som styr så det var bara att ta fram kam och sax. Vi har provat det mesta, låtit vår matglada son äta majskrokar men det funkade inte, barnkanalen var heller ingen hit. Idag hittade vi det rätta sättet, STORA MASKINER. Ni som har små grabbiga grabbar hemma vet nog vad det är. För er som missat detta så är det ett barnprogram med just stora maskiner, ett barn berättar om typ en stor grävmaskin och vi får se den stora maskinen arbeta. Inte så spännande för oss andra i huset, men sonen är nu klippt och har båda öronen i behåll.
Goaste killen igår

Goaste killen idag

Kortklippt glad kille :) Vad tycks?

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Så fin så :)

farmor Ewa sa...

Mycket fin!
Han har ju blivit så stor, var tar tiden vägen?

Unknown sa...

Jättefin men vad ger ni honom i maten? Gödning? Han växer ju för varje dag... Gash!

Träning idag då? Vid 17? Vi hörs på sms framåt!

Anonym sa...

Gullunge!!!

Kom och hälsa på oss snart!!!
Jag längtar efter er/KRAM

Hanna