onsdag, augusti 29, 2012

Go kväll

Dagarna som gått denna veckan har jag skött hemmet ensam. Peter har varit iväg på jobbresa i Finland. Det har helt klart varit en upplevelse att vara själv dygnet runt och det är ju bara början på hur det kommer vara fram över. Nya jobb innebär mycket resande. Men vi har klarat oss riktigt bra ändå. Clara hade dessvärre feber söndag och måndag, så det blev ingen förskola förens idag. Dagarna har rusat förbi i vanlig ordning men kvällarna är då det märks mest att man är ensam. Visst kan det vara skönt att vara ensam ibland, men nu är det skönt att han är hemma igen. Tråkigt nog var han ju borta på sin födelsedag, men vi firade honom innan han åkte och på morgonen mailade vi en "vacker" ja må du leva video. Smidigt med dagens telefoner som innehåller allt man behöver, även om man är långt ifrån varandra så känns man nära på nått sätt.
Clara har helt förstått att pappa skulle infinna sig i ett helt annat land, men vad gör man nu i Finland då. Ja vi vuxna tänker väl på Nokia och Iitalla eller för den delen bastu och koskenkorva, men det kan man ju kanske inte säga till en treåring ;) Och det var ju heller inte anledningen till varför han var där, nä hans ärende handlade om något så roligt som spik. Inte heller så spännande, nä pappa skulle se om han kunde få träffa mumintrollet. I en treårings öron låter det mycket spännande. Idag när han kom hem hade han med sig en liten muminmamma och en liten muminpappa  i resväskan. Stor succe vill jag lova, båda barnen har myst omkring här med sina mumintroll. Men det var inte bara barnen som fick fina saker från Finland, jag som absolut inte hade väntat mig något mer än att få hem min man fick två fina ljuslyktor från Iittala och fina glasunderläge från marimekko. Mer finskt än så blir det inte. Jag blev så glad, man kan ju nästan tro att det var jag som fyllde år igår :) 
Glad att pappa är hemma igen med fin present 
Myser omkring innan läggning med muminpappan 
Fint på vardagsrums bordet. Tack älskling, du vet vad jag gillar :)

3 kommentarer:

farmor Ewa sa...

Men va du e go min son!!
Din pappa gjorde likadant när han var på resande fot..
Goa barnen!
kram på er alla

Anonym sa...

Det var fint gjort och tänkt! En resande man kan ju ha sina fördelar ;)
Kastehelmi eller vad sjutton de heter, är ju sååå fina!!!

Ha en skön helg!
Kram!
/Mallan

Mormor Annika sa...

Klart ni ska ha lite presenter när när han varit på " semester " och ni varit hemma med feber och allt vad där hör till ! Peter får ju presenter o tårta till helgen :)
Fina bilder på goingarna :)