lördag, februari 25, 2012

Vilken härlig dag

En super lördag har vi haft idag. Den började med skön sovmorgon för hela familjen. Jag och barnen vakade vid 7:30 Peter där emot tog lite längre sovmorgon. Lugn och skön frukost som följdes av 6km jogg i solskenet. Lite blåsigt var det men sådär lagom med motvind.

Sen bar det av till min mormor på 11 kaffe, massor av goda kakor, tur att det är lördag ;) Fick äran att "låna" med mig mormors cykel hem. Jag till hör nämligen en av dem som inte ägt en cykel på typ 20 år. Har väl resonerat som så att jag fick två ben och har använt dom istället. Men solen sken så härligt och det kändes perfekt (även för mig) för en cykeltur. En sväng till stan för att utföra lite ärenden och sen blev det biltema för att köpa cykel barnstolar. Hem och montera för att sen ge sig av på en liten cykel tur. Barnen bara älskade det. Charlies ögon som är stora till att börja med var enorma och Clara pratade hela vägen om allt möjligt. Munnen gick med andra ord som vanligt på vår lilla prat kvarn :)

I

I väntan på cykeltur kan man ju åka gruspulka, har ni testat det...

'

Redo att ge sig iväg.... Tummen upp....

Koncentrerad???

Snacka om nöjd kille :)

Nu fortsätter kvällen med lite soffhäng för jag är helt slut efter den här dagen, det är inte bara småbarn som blir trötta av nya intryck. Att sitta på en spinning cykel är ju ingenting. Men en vanlig cykel måste man koncentrera sig på att hålla balansen se så att det inte kommer bilar eller folk. Ja det här får jag nog öva på lite ;) Trevlig lördagskväll till DIG

9 kommentarer:

Frida sa...

Åhhh, vad jag älskar att cykla! Speciellt med nyfikna barn bak! Det är så härligt med alla frågor och så plötsligt får man nått hårt i ryggen, då har barnet somnat :)

fina frun sa...

Oh vilken cykellust jag fick nu! Blir nog söndagen projekt att få ut dem ut förrådet...

Fröken M sa...

Gud va härligt !!
Här strålar solen idag oxå så planen är att gå ut, leka och grilla korv :)
Kram

Jonna sa...

Visst är det såååå härligt med dessa vårdagar, man får så mycket energi och det är så mycket roligare när man kan vara ute med barnen!
Maya gillar oxå att cykla ;)
Bra jobbat med din jogging!!!

Kram Jonna

Mormor Annika sa...

Blir säkert många turer nu då när våren kommer :)

Annas inspiration sa...

Så söta de små är,
jag är jättesjåpig och vågar inte cykla med Colin ;)

Hoppas ni har haft en fin helg
Många kramar

Anna sa...

Mysigt med cykeltur.. Måste vi med ta tag i och skaffa stolar till barnen.. Jo, kakburken blev uppskattad. =)

Kramar

sanna sa...

så mysigt!! kram

Anonym sa...

Duktiga du! Och vilken härlig dag ni hade!
Jag och mannen firade ettårig bröllopsdag lördag-söndag och var barnlediga!
Och jag som inte springer om jag inte har bråttom tog mig faktiskt ett varv i spåret på söndagen efter hotellfrukost! Galet, men jag dog inte.
Det var bara 2,2 km, men för att vara JAG! Vet inte vad som for i mig :)