onsdag, februari 01, 2012

Det händer nått i alla fall

Jag har under många år under perioder hållit på med någon form av träning från och till. Som flicka och tonåring var det hästar, där efter följde en rad olika aktiviteter som jujutsu, spinning, simning osv. Men aldrig trodde jag att jag skulle börja springa. Har alltid varit den som hellre går än att springa. Senast förra våren sa jag att jag ALDRIG minsann skulle springa. Men så en dag kände jag att jag i alla fall kunde testa och det gick jag hade "spring" i mina ben. Det är klart att springandet har en del med viktminskning att göra men framför allt handlar det om att må bättre och leva ett sundare liv, har man lite tur så kanske det också blir ett längre liv. Det har hänt grejer både konditinsmässigt, kroppsmässigt och det känns bra. kollade min runkeeper logg innan och där ser jag klar förbättring trotts att jag hade ett uppehåll på tre månader för att knäna krånglade. Mitt tempo och mina mål är satta för mig och det finns säkert många som tycker att jag luffsar fram, det passar mig och det är det som är det viktigaste. Men det är kul att se att det händer nått, lön för mödan så att säga :)
Ni tycker säkert att mina tränings inlägg är lika spännande som mina svamp inlägg, så vet ni vad, ge lite förslag på vad ni vill läsa :)

Samma runda första gången jag sprang den och idag, tempot har ändrats lite :)

8 kommentarer:

Lizette sa...

du är superwomen ;) får ibland lite dåligt samvete när jag läser du varit ute och sprungit.Jag tar mina promenader ;)

Anonym sa...

Jättebra ju! Häng nu och kämpa på!!!

Kram från Mallan

svärmor sa...

Heja Bettan!!
Fortsätt så, så kan du snart inte vara utan....
Kram

Mormor Annika sa...

Jag gör som Lizette , jag går på promenader :)Idag är det nog friskt ute , och SOLSKEN !!!!

Anonym sa...

Visst är det roligt att kunna jämföra och följa sin utveckling på mobilen =) Kör på i ditt tempo, du är jätte duktig!!!

Kram Jonna

Jenny sa...

Åh vad härligt, du är kanonduktig!! Kanske skulle man börja jogga lite igen, blir peppad av dig nu ju :)

Anonym sa...

Så duktigt du är....måste också försöka komma igång och träna lite. Smidigt när man kan ha lite koll med hjälp av telefonen...det sporrar ju alltid :) Här hemma är det sjukstuga igen...:(

Ha det gott!!
Kram Anna o Wille

Li sa...

va roligt att kunna se sina o dina framsteg, verkligen ett tips för att hålla jogget vid liv tycker jag!
Jag tycker absolut du ska skriva om din träning, det imponerar och inspirerar -fortsätt kämpa och heja Bettan!!! =)