tisdag, februari 28, 2012

Fördelar

Viss tär det väll så att det finns fördelar och nackdelar med allt. Idag blev precis som jag skrev tidigare, en dag som sovs "bort". De har verkligen löst av varandra och såna här dagar blir det inte mycket gjort. Man kommer heller inte iväg för att göra något, kort och gott man sitter där man sitter. Tankarna var ändå att vi skulle gått en runda så kunde någon sovit i vagnen, men tankarna och verkligheten går inte alltid hand i hand. Men det finns också fördelar. Den som är vaken får mer egentid med mig och även det kan behövas. Jag kan lägga all fokus på ett av barnen då och vi gör det som passar den som är vaken. Så vi kan väl säga att vi har haft en riktig mys dag. Nu är det även dags för den här mamman att få sova lite, vem vet vad morgondagen har att bjuda på ;)
Jag och Clara har bland annat spelat spel, detta är en av de sakerna som är lite lättare när lillebror sover.
Jag och Charlie har läst böcker, detta intresset börjar komma mer och mer nu. Men roligast av allt var nog att trycka på knapparna som lät :)

3 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Inte så dumt att sova i skift ibland då :)

fina frun sa...

vad mysigt :)

Annas inspiration sa...

Gott med mysdag!
Era små är jätte gulliga :)

Ha en fin dag!
Kramis Anna