torsdag, februari 02, 2012

Clara leker

Claras favorit att leka med nu och har ju varit en längre tid är dockor. Precis i stunden leker hon förmodligen mamma pappa barn. Hon berättar för mig ...

(C)- Mamma, det här är min bebis.

(M)- Jasså

(C)- Hennes pappa jobbar aldrig.

(M)- Jasså, vad heter hennes pappa då?

(C)- Han heter Johnny-Bernt, och jag är hennes mamma.

(M)- vad heter du då?

(C)-Jag heter jisabeth (Elisabeth) och bebisen heter Clara eller kanske Charlie.

Leken fortsätter...

Årets snyggaste dubbelnamn Johnny-Bernt, så nu alla ni som föder små pojkbarn här har ni namnet ni letat efter Johnny-Bernt :) Kollade på statistiska centralbyrån och det finns ingen som har detta vackra namn.

Hur kommer nu en liten Clara på detta namn, jo farfar och morfar har dessa namn och Charlie har fått föra dessa namn vidare, dock inte som dubbelnamn. Imorgon har vi hela familjen en ledig dag tillsammans och jag tror att det är en liten tjej som längtar efter det.

8 kommentarer:

Lizette sa...

hehe, vad goer hon är =) ja fantasin på namn och likadant snappa upp vad man säger det är det absolut ingen tvekan om att hon kan =)

emma sa...

Haha!! : ) Så GO så man kan äta upp henne ju! Verkligen ett så snyggt namn så jag ska lägga detta på minnet ; - ) Hihi!

Hur har ni de annars?
Fick du sålt mycket på tradera? Jag har också lagt ut några saker & igår nappade en på en overall som är på tok för liten för en ETTÅRING (snart) , var har tiden tagit vägen??!
Galet!

Hoppas du & familjen din får en jättemysig helg tillsammans!

Stora Kramisar från oss

farmor och farfar Johnny sa...

Hon är väl helt underbar den lilla människan!!
Farfar tycker att dockan har ett jättefint namn.........
Ha nu en härlig dag hela familjen!
Vi härnere håller på att bli bra från vinterkräksjukan, har inte varit en rolig vecka kan jag säga!
Kram

Mormor Annika sa...

Hon har ett stort ordförråd , det hör vi hela tiden , och roligt kommer det ut när hon använder det :)))

Lina sa...

Haha, vad kommer det snygga namnet ifrån?! Hon är för go :) Ha en bra helg! Kram

Fröken M sa...

haha.... söta Clara :)
OM vi nu skulle få ett bar till nån gån och det blir en pojke ska jag överväga det namnet. Det klingar ju perfekt - viggoc och jhonny-bernt ;)
kram

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Härliga unge, de är för söta. Här leks det oxå med dockor varje dag men här har de inga namn utan alla heter dockan. Vet inte om dockan eller Johnny-Bernt är bäst?
kram j.

PS. har inte glömt utmaningen, bara inte fått till det än

Li sa...

åhå så fint!
Otroligt kreativt gjort, och sicket tjusigt dubbelnamn bebisdockan fick **hihi** =)