tisdag, februari 28, 2012

Inte frisör...

Idag har vi en sån där riktig sov dag hos oss. De bara löser av varandra. Charlie började med sovstund mellan 9 och 12. Vaknade lagom till lunch (är han kille eller???) vi åt alla tillsammans och sen var det dags för Clara att sova (som vissa dagar inte sover alls). Så lagom till hon vaknar är det väl dags för liten igen.

För några dagar sedan insåg jag att det var ett måte att för Charlie klippa sig. Han hår växer sjukt fort. Jag vill inte sätta saxen i någon annans händer än, ni vet han är ju "rätt" yvig i sina rörelser och att utsätta nån stackars frisör, känns inte rätt. Jag är ju absolut ingen frisör, men jag är mamma och är det någon som ska klippa min son i örat så kanske det är på sin plats att det är jag som gör det först ;) Hur som, i lördags kväll efter barnen hade badat tog jag mod till mig. Satt han still... Nä långt ifrån. Var jag nervös... Ja hela tiden. Efter ett gäng majskrokar som
hjälp var rätt många centimeter borta. Resultatet... Under omständigheterna så är jag i alla fall väldigt nöjd.

Oklippt och busig

Tacka gudarna för majskrokar och tv

Nyklippt och stilig, fortfarande lika busig

7 kommentarer:

Farmor sa...

Mycket stilig! Och väldigt mycket kille.....

Lina sa...

Jag önskar Stella kunde få lite av hans hårväxt :) Han blev jättefin och jag förstår att du va nervös :)

Anonym sa...

Åh så fin <3

/Mallan

Jonna sa...

Det blev ju jätte fint!
Kram Jonna

Mia systeryster sa...

Men lilla "hjärtat", så fin han blev=D
Kram

Mormor Annika sa...

Han blir så stor varje gång han blir klippt , och så fin :)

Anonym sa...

Superfint ju!! Tycker minsann det ser ut som om han varit hos en frisör! Junos hår börjar bli långt, men det är tunt!! Och egentligen vill jag klippa det, men då blir det ju "pojkfrisyr" så det får nog helt enkelt se lite roligt ut till det blir längre och mer frisyr..!