måndag, februari 13, 2012

Bullbak

Dagen fortsätter och tanken var ju att komma ut lite nu på eftermiddagen, men idag är en såndär dag när barnen sover om varandra. så när den ena vaknar somnar den andra och när den vaknar somnar den förste igen. Ja ni förstår säkert vad jag menar. Men vi fick ju i alla fall lite bullar bakade på förmiddagen goda vaniljbullar blev det. Vi blev lagom färdiga tills Charlie vaknade, det är trotts allt lite lättare att göra sånt när han sover, han är liksom lite yvig i sina rörelser och tålamodet kanske inte häller alltid räcker till. Men idag fick han testa på att äta själv, inte med sked den tar det nog ett bra tag till innan han får kläm på. Jag lovar att vi hade en lycklig hund på golvet, det var matregn i vårt kök nämligen.
Dagens bulle med vanilj och glasyr
Dagens middag överallt

5 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Finaste bullen jag sett ! Och jag tror nog någon matsmula kom rätt i munnen iallafall :)

Mia systeryster sa...

Heeej, igen=D
Vad stor han har blivit lillkillen! Jisses vad snabbt han växer=D Sötnosar!
Kram

Fröken M sa...

Gud va gott !
Här ska det bli bullbak på lördag innan släkten väller in. Jag misstänker dock att jag får en liten hjälpreda i köket - Viggo ÄLSKAR att baka !!
Kram

Frida sa...

Så goda dem ser ut! Bullar är supergott!

Li sa...

åh så härligt!!! Jag blev faktiskt jättesugen på bullar nu! =)
Det är fantastiskt att baka med barn =D