måndag, februari 06, 2012

Tjingeling!!!

Hur har ni det? Känner ni er utvilade efter en skön helg?
Här har vi haft en härlig helg trotts kylan som råder ute. Lördagen spenderades tillsammans med goda vänner. Vi startade med middag tillsammans men sen delade vi upp oss, vi tjejer tog oss hem till oss för tjejsnack och melodifestivalen var så klart på tvn. Grabbarna stannade kvar och roade sig på egen hand.
Söndagen hade vi inget planerat, men Clara kom med förslaget att vi skulle besöka Peters mormor och morfar. Han jobbade så jag och barnen tog oss dit. Tycker det är så roligt när hon uppmärksammar våra mor och far föräldrar. Både Asta och torsten och min mormor Elsa kommer ofta på tal. Hon funderar vad de gör om dagarna eftersom de inte jobbar. "Mamma jag tror nog att dom leker". Härliga, goa onge, tänk så mycket det snurrar i huvudet på dig. Jag är så glad att jag får vara med dig varje dag. Clara gjorde ett vackert konstverk som hon ville ge till Asta, hon målade bland annat en orm och en gubbe. Hon blir bättre och bättre på att få alla saker på rätt plats. Har nog inte riktigt tänkt på att hon kommit till den åldern då det hon ritar faktiskt ser ut som något (kanske bara är jag som mamma som tycker att det ser ut som nått ;))
Frågade henne förra veckan om hon kunde rita en gubbe. Ja visst kan jag det fick jag som svar.
Jag sa rita en rund gbbe, vart ska ögonen sitta, näsan, munnen, armarna och benen allt hamnade på rätt plats tycker jag.

Konst i mammans ögon :)

8 kommentarer:

Tina sa...

Klart att det är konst...dyrbar är den också!

Kramar!

Lizette sa...

självklart är det konst,stora tjejen kan =)

Anonym sa...

haha, ormar ar populart. Jag undrar varfor? puss pa er alla, jenny

Anna s sa...

Vilken fin gubbe! Tänk att Clara gjort en så fin teckning.

Kram

Anonym sa...

Vad duktig hon är =) Jag tror inte att nisse kan måla gubbar!/ Emma

Mormor Annika sa...

Jättefint !

Sandra Lekander sa...

Duktigt! Jättefin gubbe!

emma sa...

Jättefin konst!! : )

Brr så kallt de har varit dem sista dagarna! Nu vill vi ju ha vårvärmen : )

När har du bestämt dej att börja jobba?

Kramisar