onsdag, februari 08, 2012

En helt vanlig onsdag

Här har vi en helt vanlig onsdag hos oss, inga krav inga måsten. Så himla gott det är. Vi har inte gjort mycket idag ska ni veta, inte ens lagat mat. Värmde rester från gårdagen, enkelt, snabbt, smidigt och gott. På morgonen hade vi lite besök, sålde lite barnkläder till. Det går rätt bra det här med att sälja barnkläder. Och av de tre alternativen jag testat måste jag säga att på första plats kommer Facebook. Tur att inte maken har tagit bort sin så man kan väl säga att det är han som står för säljandet ;) Där efter kommer tradaer, blev förvånad nu när auktionerna är avslutade. Det var precis som anso sa -Hello kitty kläder funkar att sälja där. Ja det vill jag lova trodde att de kläderna skulle bli billigast, men inte de låg i topp priserna. Så idag packas det små paket som ska skickas.

Just nu sover båda barnen, Clara skulle kanske inte sova så här sent men hon är alldeles för trött så en liten stund får det bli nu på eftermiddagen. Ibland sover hon efter lunch och ibland sover hon inte alls och klarar det. Men idag var inte en sån dag helt enkelt. Hur har ni haft det, ni som har barn. När slutade era sova på dagarna?

Charlie sov i alla fall en stund innan Clara så hon och jag fick lite tid att sätta oss ner och spela ett spel. Memento, siffror och minne en form av memory och hon gillar det. Blir ibland förvånad över vilket minne små kan ha på vart de sätt saker. Här kan man själv sitta helt nollad och veta att man sett ett kort men inte vart.

Clara vann, jag förklarade hur man kunde se på högen att hon vunnit. Då tittar hon på mig med en ledsen blick och säger.

(c)Men mamma då vann ju inte du.

(B)Nä det gjorde jag inte och det gör inget

(C)Jo, man kan säga att du också vann.

Jag älskar dig min lilla rättvisa gumma, du är bland det finaste jag vet :)

Kan den vara här??? Jaaaaaaa!!!!


8 kommentarer:

Lizette sa...

sedär ja då var det inte helt fel att bli av med lite kläder ;) det gäller och testa sig fram..
Ja du vår lille Herman(3mån) sover så gott på dagarna men nätterna har han börjar att skämma bort sin mamma och pappa, sovit hela natten nu i snart 2 veckors tid ;)

kramar

farmor sa...

Lilla sötnosen!!

Frida sa...

Så söt sagt av tösabiten! De kommentarerna är de som sätter sig djupt i hjärtat!

Fröken M sa...

haha.... Ja det där med 2 dl ättika var INTE att rekomendera ! det stack i både ögon och näsa av att bara röra i kastrullen. Sen kom C hem och undrade vem som hade dött i lägenheten... ;)
Men gör man den rätt blir det fantastiskt gott - lite söt/syrligt ( ingen utpräglad löksmak egentligen ) och det passar kanon till kött, kyckling och ost !!
Gör en liten burk att testa - gillar du det kommer du vara fast i chutney träsket ;)
KRAM

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Kanske oxå får testa fb-sale då, har bara sålt på Tradera innan och det är rätt mycket jobb för lite pengar. Tänkte ev testa loppis till sommaren istället, helst bakluckeloppis om jag hittar nån.
kram j.

Elin sa...

Men ååh, vad fint sagt av henne, förstår att mammahjärtat smälte :) Hoppas ni får en fin kväll! kram

Jannie sa...

Goa underbara Clara!

Men va.På fb alltså?Vet att det finns lite olika grupper o sälja i där,men inte mer.Kul att det funkade så bra!
Hoppas ni får en lika härlig dag idag!Massa kramar

Li sa...

det värsta med att vinna är ju att någon annan måste förlora! ;)
Låter som en höjdar onsdag och Så sött sagt!!! =)