fredag, december 10, 2010

Vecka 26

Nu är det redan vecka 26 och bara 14 veckor kvar tills vi blir fyra :) Jag mår inte så bra i mina höfter och rygg, känns som att jag har knivar in i skinkorna så fort jag tar ett steg, men jag försöker hålla humöret på topp så gott det går. Idag har jag varit hos sjukgymnasten, med mig hem fick jag en tens apparat som jag ska testa och sjukgymnasten har satt mig som prio ett till bassängen. Förra gången hjälpte det mig mycket att få motionera i det varma vattnet och jag hoppas att det gör så denna gången med.
idag på morgon hade vi en riktigt mysig stund, jag låg med magen mot Peters rygg och han fick känna ett rejält morgonpass för bebisen.

I vecka 26 är bebisen runt 35cm från hjässa till häl och väger ungefär 900gram.
Tänkte ge er chansen att fundera lite på vad det är för litet pyre som ligger i min mage och när hon han kommer. Vi gör en jämförelse igen, vill ni ändra er så har ni chansen nu i 24 timmar och ni som inte har gissat gör gärna det, det är roligt för oss att se vad ni tror.

V16 Clara V16 bebisen
V26 Clara V26 bebisen

12 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror att det blir en flicka till! jenny

Anonym sa...

Jag ändrar mig! Jag tror på pojke!!!

/Mallan

Lizette sa...

tack för mysiga och pratfulla timmar ;) det får inte gå så långt mellan varje gång bara...
ha en toppen helg nu...

kramar

Anonym sa...

Jag håller fast vid flicka...nu hoppas vi verkligen att du får lite tider så du kan bada.

Trevlig helg!!
Kram
Anna o Wille

farmor sa...

Jag tror fortfarande på en liten flicka till!
Kram på er, ses imorgon

Anonym sa...

Fyra förslag från farfar

Grabben kan ju heta...
Urban, Kalliam, Sture eller Antholitos

Ok, ni får ju bestämma, men det MÅSTE ju vara pojknamn, för det passar som bekant bäst på killar!
Det håller ni väl med om, eller hur?

Sa farfar

Anonym sa...

glomde gissa datum, jag tror att hon kommer ut den 9 mars ( Hon ar beraknad till den 13 eller hur). puss och kram,
Jenny

Bettan sa...

Jenny hon ;) är beräknad till den 18 vill du att jag flyttar fram till den 14 istället?

Johanna och Olle sa...

Vi tror på en liten grabb! :) Han kommer komma lite tidigare än planerat, vi satsar på fem dagar tidigare än planerat.. :)
Kram på er!

Anna S sa...

Haha vilken rolig kommentar från farfarn :).

Tror fortf på tjej den 29/3.

Bettan, erkänn att du tänkte på mig vid fototillfället ;).

Puss & kram

Elena sa...

Jag håller fast på mitt!!! Inte kan man ändra sig nu...:)Puss

Li sa...

Härligt att du ser så glad ut ändå fast du har så ont.
Spännande att jämföra bilder så där, jag undrar om det inte är en liten grabb där inne...eftersom att du "såg större" ut med din dotter?
Mysigt att det var hålligång för pyrets pappa! =O)