måndag, september 06, 2010

Potatistävlingen....

är avgjord, och gissa vem som vann... Japp det var jag (Bettan), flest, tyngst och renast hi hi. Peter kämpade hårt detta året men bonnunge som jag är så ligger jag snäppet före :)
Idag har jag och Clara haft en fullspäckad dag, vi har varit på öppnaförskolan, varit och fikat hos Moa och Isa och även hunnit med ett litet besök hos min mormor. Det är så roligt nu när aktiviteterna börjar komma igång efter sommaren, Clara sprang in i lekhallen på öppna förskolan. Det skulle kollas om sakerna fanns kvar och vilka kompisar som fanns där, hon var så söt och det bara lyste i ögonen på henne. Hoppas ni andra har haft en bra start på veckan :)

12 kommentarer:

Elena sa...

Börjar tro att jag är synsk!! Har ju rätt i alla era "tävlingar".. Gissade rätt på Claras födelse både i kön och datum och nu i potatis tävlingen. Så är det ngt ni vill veta så bara fråga mig.;) Jag är inte så dyr som alla dessa spåtanter. Tar bara en liten peng..:) Tack för idag mina sötisar. Pussis

Anna S sa...

Heja Bettan jag visste ju att du skulle vinna!!

Kul dag ni haft idag :).

Kram

Therese sa...

peter satsa på en stor vit tunna till nästa år! du kan nog få en klortunna av mig.

Anna sa...

Later som ni hade en underbar dag!!!
kram kram

farmor sa...

Högarna av potatis ser faktiskt ganska lika ut.......
Men i alla fall så grattar vi bonnungen till vinsten!!
Jag tror att jag snart ska ta kontakt med spåkärringen Elena, har en del frågor...........
Kram på er alla

Anonym sa...

Yes yes jag visste väl att du skulle vinna....gott jobbat!!! Så kul med öppnaförskolan. Hoppas Wille piggnar till så vi också kan komma iväg på lite aktiviteter.. Ha det så gott Kram Anna o Wille

Anonym sa...

Heja Bettan! Klart att det spelar in att man är en lantis.

Kram Maria o Sol

Bettan sa...

Tack för allt stöd, det var det som fick mig att vinna, även om det var nära ett oavgjort år.
Therese o Peter får en klortunna av dig vill i alla fall inte jag äta potatisen :P
Elena, jag har tappat bort mina nycklar. Kan du säga vart jag lagt dem ;)

mormor Annika sa...

Grattis till bägge era potatishögar !
Tänk va gott att äta egen potatis även om inte det är tävling , smaklig måltid .
Peter får ta nya tag nästa vår , kanske kan bli en vinst då ...skam den som ger sig :)

Carin sa...

Grattis Bettan!
Är det så att den som fått flest potatisar slipper skala de andra under resten av året?

kram på er

Elena sa...

Jag vet vad dina nycklar är.... Men som sagt det kostar en slant. Först pengarna sen svaret..;) Åh jag kan svara på dina frågor med farmor men som sagt pengarna först:):) pussis

Therese sa...

jo du elisabeth när du ser vilka stora potatisar de blir! om de växer i den tunnan kanske man slipper att skala dem....