onsdag, maj 19, 2010

It´s on...

Fotbolls VM i all ära, men alla vet ju att allas intresse kommer riktas mot den årliga "PM (potatis mästerskapen) domination 2010 - The return of the potatis-race"


Förutsättningarna är samma som förra året (<-- Länk). Bortsett från midsommar delen.
Bettans mesiga, lilla, töntiga spann... som på grund av dålig coaching (jag intalar mig själv det) på motståndarlaget,är regerande mästare.

Utmanaren och förra årets förlorare, "The blue", stor, magnifik, inovativ och nytt för i år, också DOPAD (konstgödning), kommer i år hungrig på revansch. Coachen (läs Peter) har tänkt om och har förhoppningsvis lärt sig från nederlaget förra året (<-- Länk).

Favoritskapet får nog ändå bäras av den lilla vita som trots allt har världens snyggaste Coach och jag tror personligen att det kan ge henne fördelar gent emot domare te.x. Men vi får se!

Vadslagning etc görs i kommentarer och kommer föras in här på bloggen.

Som sagt, it´s on.

12 kommentarer:

Elena sa...

ELISABETH ELISABETH ELISABETH ELISABETH ELISABETH ELISABETH
GO GO GO GO GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):)

Anna Söderberg sa...

Heja Bettan friskt humör, det är du som susen gör Bettan Bettan Bettan!

Lizette sa...

heheh...vi satt för någon dag sen po pratde om era potatisar..vi kom inte riktigt ihåg hur det gick förra året..men nu vet vi =)
Klart Bettan med den lilla söta hinken klart den vinner ;) The Blue one...second place =P

Anna sa...

stammer in med Elena,
ELISABETH ELISABETH ELISABETH ELISABETH ELISABETH ELISABETH
GO GO GO GO GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Stackars dig Peter men vi håller på den lilla vita....Go Bettan go Bettan/Kram Anna o Wille

mormor Annika sa...

Rent logiskt borde det bli mer i den blå eftersom den är större så om Peter sköter det här på bästa sätt så borde han vinna ...sen behöver han ju också få lite hejarop från Svärmor ...Heja heja heja !!!!

Johanna - mamma till Leia sa...

sv: tack så mke! :)

Anonym sa...

Jag instämmer med Peters svärmor och tycker också han behöver några fler i sin hejarklack :-) Heja Peter! Lär vara enda gången jag hejar på blått...

Kram från storasyster, svägerska och faster

mamma Ewa sa...

Jag måste ju jämna till det lite:
PETER i år blir det du! Kram

Maria o Sol sa...

Peters blåa ser ju spännande ut..
men jag måste vara lägga min röst på Bettan.
Lycka till.

Patrik sa...

Hade stora hinken varit röd så.....

Therese sa...

jag tror på peter om han inte har satt dem allt för djupt.