måndag, maj 10, 2010

Blå himmel, blått hav, blåa ögon... uum.. Blue is the colour?

Jo, jag vet om att det jag sannolikt bloggar om nu, är något som är lika intressant för merparten av er som att en doktorand inom sand/sten och tjära, föreläser i 4 timmar inom tekniken och kemin bakom för exakt hur sakta asfalt stelnar i 25 graders värme MEN - Jag är likaså tvungen. Igår skrevs historia, igår var det den blåaste av dagar även om det var grått ute igår - var det Chelseas dag. Och nä, inte våran hund utan Chelsea FC, detta lag som jag så passionerat följer. Vi vann inte bara världens bästa liga utan vi vann även världens bästa liga genom att göra mest mål genom tiderna på en säsong och alla våran Didier "Bebis med stort B" Drogba fick vinna skytteligan. Vi vann sista matchen med 8 (!) - 0. Magiskt!
Hela familjen firade... eller ja, minus Liverpool:aren som älskar att provocera mig :) (Läs: Min fru)
Clara i pappas gamla Chelsea tröja, snart blir det litet junior-kit för tösen :)

Imorgon ska man på utbildning igen, tråkigt att vara ifrån familjen men min utbildning går bland annat ut på att ligga i bubbelbad, sitta i steamers och allmänt "spa-a" mig. Tungt men, någon måste ju göra det.
Magsjukan över, och denna önskar jag inte ens min värsta fiende, vilken pers detta har varit.

Pöss på er och sjung med nu! "Blue is the colour! Fotball is the game! ... "

//Claras pappa - En nörd, men en stolt sådan :)

5 kommentarer:

mormor Annika sa...

Det där begriper inte jag , men att det är en fin bild på goa Clara det ser jag !

farmor och farfar sa...

Det var nog det sötaste lilla Chelsea fan vi har sett!
Hon ser väldigt fokuserad ut!! Är det månne pappa som har skrämt henne med sina fotbollsvrål?
Kram på er!
Längtar till torsdag!

Anonym sa...

Liverpool, Liverpool, Liiiiiverpool!
Eller??!

Det är ju nästan så att man får fundera på att byta lag när fansen är så förgrymmat söta!!! Himla fin bild och vilken härlig min hon fått till :-)

Kram och ses på torsdag, härligt!
/Malena

Lizette sa...

hmm, inte har du väl lagt över det intresset på Clara, hua stackars henne =P
Skönt att höra att ni är tillbaka i vardagen igen..

Carin sa...

Hej på er!!
vi är dåliga på att blogga indeed!! Skitdåliga! Men ska shapa upp lite!

Peter; självklart är blue the colour, du vet, himlen är så blå tack vare HBK! Kan iofs vara förklaringen till att det vräker ner regn nu...

kram på er!