måndag, maj 03, 2010

Ny vecka

Då var det måndag igen, och redan vecka 18. Peter är ute och klipper gräset och jag har precis lagt Clara. Just nu är hon lite ledsen, hennes framtand bråkar, hon är så svullen i munnen och emellanåt så blöder det, stackars liten.
Idag har vi varit hos Anna och Wille, det blev en promenad i skogen längsmed sjön och fika ute i solen. Jag hoppas att Anna kommer dela med sig av receptet på den fantastiskt goda äppelpajen. När vi kom hem matvägrade stumpan, men välling fungerade. Där efter en lång sovstund både för henne och mig, så himla skönt.
Imorgon är Peter ledig och vi planerar en tur till stadens badhus, ska bli spännande att bada i den nya bebispoolen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig promenad och fika...!! Vilka små godingar vi har....så söta!!! Jag lyckades få i Wille lite av min hemlagade spagetti och köttfärsås. Blev en tupplur för oss också. Måste säga att det är såååå skönt att vila en liten stund på eftermiddagen när man har möjlighet. Särskilt när man varit uppe några gånger inatt.

Recept på äppelpajen kommer på min blogg...

Ha det gott Kram Anna o Wille

Jessica A sa...

Vilka sötnosar!

Matvägran är inte kul men jag förstår henne, när det gör ont har man ingen aptit!

Anonym sa...

Elisbaeth vilka fina bilder=) nu snart måste vi ses=) Kram /emelie&Stina Förresten, har badhuset öppnat?? Nöjd med inredningspartyt grejjerna?

Maria o Sol sa...

Vilken bra bild på Clara o Wille!

mormor Annika sa...

Vilka goa kompisar :)
Så söta båda två !

Martina sa...

Vilken fin blogg! :)