måndag, september 27, 2010

Det händer så mycket nu

Clara är verkligen i fullfart med att lära sig ny saker, varje dag kommer det nya ord, hon leker på ett annat sätt och hon har ett stort intresse för att hjälpa till. Det är nu man känner att man vill vara mammaledig igen, jag vill inte missa en sekund med henne. Tyvärr fungerar ju inte livet så, så det är bara att knata iväg till jobbet imorgon :(
Idag har vi varit på öf och som vanligt var det en succé, det blev pyssel och lek med många bekanta ansikten. En lekstund hemma ute i trädgården blev det på eftermiddagen.
När man är lite trött kan man leka liggande. Intresset för att klä på och av sig är väldigt stort
Favorit leksakerna just nu duplo lego.
Som ett brev på posten eller vad man brukar säga har nu den otrevliga smärtan av foglossning kommit, än så länge är det hanterbart, nu har det gamla bältet åkt fram och jag hoppas att det räcker med det länge. Något mycket, mycket roligare en foglossningar är att jag känner bebisen sparka varje kväll när jag går och lägger mig, det är så otroligt mysigt och det blir mer och mer verkligt för varje dag. Det pirrar i hela kroppen av längtan att få träffa detta lilla underverk.

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Söta lilla Clara som ska bli storasyster, vilken spännande tid lilla familjen har framför sig.
Hoppas att det ordnar sig med foglossningen, främst för att du inte ska ha ont, och sen att du inte kommer ikläm med försäkringskassan.

Ha d gott.

Fröken M sa...

Åh, hon är så fin din lilla tjej ! det var det mysigaste med hela graviditeten tycker jag, jag låg och busade med magen när viggo låg där inne. han var sen med att busa tillbaka och ge sin mor en ordentlig spark till svar :)

Nu har jag fullt upp med honom på utsidan istället och jag undrar vad man gjorde med tiden innan man fick barn !

ha en mysig kväll :)

mormor Annika sa...

Va hon grejar :)

farmor sa...

Allt verkar ju bra med er, även om den där foglossningen tornar upp sig som ett moln på himlen...
Vi kan väl hoppas att du slipper denna gången!!
Lilla goa ongen är ju helt underbar!
Kram på er alla fem

Fröken M sa...

haha... jag lovar - han ser inte bara busig ut, han ÄR ett riktigt busför som skrattar så han nästan kiknar när han kör på oss !! Funderar på om det finns nån form av stålhätte moccasiner man kanske kunde köpa och ha här hemma !?
Hoppas ni får en riktigt bra dag ! kram

himmel och hav sa...

Hon är ju för söt!
Stort grattis till er! Tillökning på gång ser jag!

Kram Veronica