söndag, april 04, 2010

Snart ...

Fylls huset av min familj, de kommer för att fira mig. Till middag blir det påskbuffé, man kan tro att man är rätt trött på den typen av mat efter jul, men inte jag, jag är riktigt sugen just nu på sill, köttbulla, prinskorv lax... ja ni vet.
Igår hade vi en dag i trädgården och gjorde större delen av arbetet inför sommaren, vissa saker går ju inte göra än, men det som ska klippas är klippt, det som kan planteras är planterat, de löv som låg kvar är borta. Clara var också med ute iträdgården och tog sina första steg på gräsmattan med hjälp av mig, hon kan ju inte gå själv än. Sina nya små skor hade hon på sig och det gjorde inte saken lätt, clara går på tå och med skor på sig är det inte så lätt att gå på tå, sen var de ju väldigt roliga att titta på och det gjorde ju inte heller det hela lättare. Första fikan ute på altanen blev igår också Elena, Patrik och Moa kom med födelsedags fika, supergoda budapestbakelser Mmm så gott det var.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Viken härlig dag ni haft....hoppas du får många fina paket på ditt kalas i dag.... Kram från Anna o Wille

therese sa...

tack för den goda maten!

mormor Annika sa...

Hoppas vi får fler sådana soldagar som igår !
Tack för idag :)