tisdag, april 20, 2010

Clara är allt bra mycket tuffare än sin pappa

När jag träffade Elisabeth så var jag i stort sett livrädd för "bondgårdsdjur". Konstigt egentligen med tanke på vilken djurvän jag alltid har varit. Men men, kossor, tjurar, hästar, får etc har jag rankat uppe med lejon, tigrar och flodhästar på min egna jag-blir-väldigt-rädd-och-nervös skala.
MEN, sedan min hustrus intåg i mitt liv så har jag allt vackert fått lära mig och idag är jag sånär som totalt orädd i alla situationer jag hamnar i med dessa djur. Och detta i sin tur, öppnar ju dörrar för att saker och erfarenheter jag kan dela med Clara. Så när jag var ute på Häradsö sist så passade jag på att ge Clara lite intryck att smälta...i pappas trygga (numera :) ) famn.
Gullviva fick med sina 29 stolta och trygga år, rycka in som första (och tro mig, det lär bli fler) hästrygg. Clara 10 månader (Eller snart 11 i och för sig) var lugnet själv.


JAG växte dock 10cm, men det är en annan historia. Ta hand om er!


6 kommentarer:

mormor Annika sa...

Inte så dumt att sitta på suskulan Gullviva , bra sittgrop nu när hon börjar bli gammal :)

Elena sa...

Åh vad mysigt det ser ut.. Skulle själv vilja ha en sådan hemma.:)

Anna sa...

Ser jattemysigt ut!!! Hade oxa garna haft en Gullviva hemma :)

Farmor sa...

Ni är för söta! Massor av kramar

Anonym sa...

Du är ju go du käre bror :-)

/Malena

Fru Evelina sa...

Åh vilka MYSIGA bilder!!
Vad modig hon är :-)

Kram